A G7 közölt átfogó és grafikonokkal szemléltetett elemzést a magyarországi vonatok késéseiről. Az egyik legfontosabb adat, hogy a MÁV-Start hálózatán minden tizedik vonat legalább öt percet késik, míg minden huszadik vonat negyedóránál is többet.
A lap ezeket a számokat használva európai összehasonlítást is végez. Azt azért megjegyzik, hogy "nemzetközi összevetésben csak 2018-ra érhetők el európai adatok a vasúti késésekről, amik más módszertan szerint készülnek, mint a MÁV-Start által publikált adatok". Ezek alapján arra jutnak, hogy "feltehetően a magyarországi vonatok késnek az egyik legtöbbet Európában".
Adatokkal is igazolják ezt. Az áprilisi 69 százalékos pontosság júniusra 51 százalékra süllyedt.
Júniusban a MÁV minden második IC szerelvénye legalább öt percet késett.
Ezt összefüggésbe hozzák az országbérlettel, amely szerintük túlságosan nagy utazási keresletet váltott ki, miközben az autók száma a közutakon érdemben nem csökkent.
A magyar vasút állapotát szemléltetendő megjegyzik "Európában egyedülálló módon a Nyugatiban a mai napig kézzel állítják a váltókat, közel évszázados technológiával. Ennek cseréje nélkül teljesen illuzórikus abban bízni, hogy nem Európa egyik legtöbbet késő vonatai lesznek a magyarok.
Az Infostarton kedden arról számolhattunk be, hogy sok (tucatnyi) vonalon a vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek és néhány szerelvény nem jutott el a végállomásra, mert menet közben meghibásodott.