Termelés szempontjából sikeresnek tekinthető a 2022-es év, hiszen 129 ezer autót gyártottunk az esztergomi üzemünkben, ami hozzávetőleg 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A hazai piacról származó árbevételünk 2,3 százalékkal, míg az exportárbevételünk 26 százalékkal emelkedett. Ennek ellenére a nyereségünk a felére csökkent az előző évhez képest – mondta a novekedes.hu-nak adott interjúban Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese.
A csökkenő nyereség egyik oka a félvezetőhiány, ami miatt nem tudták kihasználni teljes mértékben a gyártási kapacitásokat, a másik ok pedig az energiaárak ugrásszerű emelkedése, illetve az alapanyagok drágulása.
A Magyar Suzuki elsődleges piacának Magyarország mellett hagyományosan a nyugat-európai országok, kiemelten Olaszország, az Egyesült Királyság és Franciaország számítanak. Ebben továbbra sem következett be változás. Ugyanakkor egzotikus piacok is bekerültek a tíz legnagyobb exportcélország közé, többek közt Kolumbia és Izrael.
A Suzuki hetedik éve piacvezető Magyarországon, de ebben az évben jelentős visszaesést tapasztalnak a keresleti oldalon, és az egész évet nézve a teljes magyar újautó-piac forgalma akár 5-6 százalékkal csökkenhet 2022-höz képest a vezérigazgató-helyettes szerint.
Az Esztergomban gyártott két Suzuki modellre, a Vitarára és az S-Crossra nagy a kereslet a nemzetközi piacokon, ezért összességében a gyártási darabszám emelését tervezik és már az elmúlt hónapokban gyorsították a gyártószalagot, valamint új munkavállalókat is felvettek. 2023-ra 168 ezer autó legyártásával számolnak, ami 50 százalékos bővülést jelenthet 2022-höz képest.
Az is kiderült, hogy a Magyar Suzuki jelenleg 161 indiai és 55 fülöp-szigeteki vendégmunkást alkalmaz, az indiaiak normál eljárással, hagyományos munkavállalói engedéllyel érkeztek, a Fülöp-szigeteki dolgozók ezzel szemben kölcsönzött munkavállalók.