Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Kiszállításra váró autók az esztergomi Suzuki-gyár készgépkocsi tárolójában 2022. október 19-én.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Súlyos számok derültek ki a Magyar Suzukiról

Hiába nőtt jelentősen a termelés Esztergomban, a nyereség a felére esett 2022-ben, és itthon idén sem túl reményt keltő az újautó-piac.

Termelés szempontjából sikeresnek tekinthető a 2022-es év, hiszen 129 ezer autót gyártottunk az esztergomi üzemünkben, ami hozzávetőleg 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A hazai piacról származó árbevételünk 2,3 százalékkal, míg az exportárbevételünk 26 százalékkal emelkedett. Ennek ellenére a nyereségünk a felére csökkent az előző évhez képest – mondta a novekedes.hu-nak adott interjúban Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese.

A csökkenő nyereség egyik oka a félvezetőhiány, ami miatt nem tudták kihasználni teljes mértékben a gyártási kapacitásokat, a másik ok pedig az energiaárak ugrásszerű emelkedése, illetve az alapanyagok drágulása.

A Magyar Suzuki elsődleges piacának Magyarország mellett hagyományosan a nyugat-európai országok, kiemelten Olaszország, az Egyesült Királyság és Franciaország számítanak. Ebben továbbra sem következett be változás. Ugyanakkor egzotikus piacok is bekerültek a tíz legnagyobb exportcélország közé, többek közt Kolumbia és Izrael.

A Suzuki hetedik éve piacvezető Magyarországon, de ebben az évben jelentős visszaesést tapasztalnak a keresleti oldalon, és az egész évet nézve a teljes magyar újautó-piac forgalma akár 5-6 százalékkal csökkenhet 2022-höz képest a vezérigazgató-helyettes szerint.

Az Esztergomban gyártott két Suzuki modellre, a Vitarára és az S-Crossra nagy a kereslet a nemzetközi piacokon, ezért összességében a gyártási darabszám emelését tervezik és már az elmúlt hónapokban gyorsították a gyártószalagot, valamint új munkavállalókat is felvettek. 2023-ra 168 ezer autó legyártásával számolnak, ami 50 százalékos bővülést jelenthet 2022-höz képest.

Az is kiderült, hogy a Magyar Suzuki jelenleg 161 indiai és 55 fülöp-szigeteki vendégmunkást alkalmaz, az indiaiak normál eljárással, hagyományos munkavállalói engedéllyel érkeztek, a Fülöp-szigeteki dolgozók ezzel szemben kölcsönzött munkavállalók.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×