Miután 2021-ben a budapesti repülőtér történetének legsikeresebb cargo forgalmát bonyolítja, vélhetően a Budapest Airport Cargo messze a legmagasabb volumennel tudja majd zárni az idei évet, körülbelül 175 ezer tonnával – mondta az InfoRádóban Kossuth József. Az idei év első kilenc hónapjában 133 ezer tonna légi árut kezelt a repülőtér, közel 40 százalékos növekedési ütemmel a tavalyi évhez képes, azzal együtt, hogy a 2020-as évben nem volt csökkenés a repülőtér cargo forgalmában a koronavírus-járvány ellenére, tehát stabilan a 2019-es szintet hozta. A vállalat vezetője hozzátette: az idei volumen kimagasló a régióban, és csak nagyon kevés helyen van hasonló mértékű növekedési ráta a világon. Így összességében nagyon jó úton halad a repülőtér, hogy a kelet-közép-európai régió légiáru-szállításában vezető szerepet töltsön be.
Kossuth József szerint a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérnek idén is kulcsszerepe volt Magyarország vakcinaellátásában, miután a körülbelül 15-20 millió adag koronavírus elleni oltóanyag 80 százaléka légi úton érkezett. A legnagyobb beszállítási hullám az év első és második negyedévében zajlott, de még jelenleg is vannak Pfizer-vakcina szállítmányok. A szakember úgy értékelte, hogy a magyar légi áruszállításnak remekül sikerült felkészülnie erre az egészen extra és fontos feladatra, amit a vakcinaszállítás jelentett.
A BUD cargo vezetője végezetül arra is kitért, hogy 2020 januárjában került átadásra a reptér új, világszínvonalú cargo árukezelő központja, ami egy nagyjából 16 milliárd forintos beruházás volt, és aminek köszönhetőn bátran kijelenthető, hogy a kelet-közép-európai régió legjobb légiáru-kezelő központja Budapesten található. Ugyanakkor a forgalomnövekedés miatt ezt majd bővíteni kell, raktárakkal, plusz repülőgép-állóhelyekkel, amiknek az előkészítése folyamatban van. A szakember megjegyezte, a már említett kimagasló volumennövekedéshez képest a járatok száma viszont nem nőtt drasztikus mértékben, napi szinten legfeljebb egy-két plusz járattal a repülőtér cargo járatforgalmában.