eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Járművek haladnak az M7-es autópályán a pálya és a 710. számú főút újonnan átadott csomópontjánál Balatonfőkajárnál 2019. november 29-én. Új autópálya-csomópont első ütemét adták át Balatonfőkajár közelében, amely az M7-es és a tó  közti közlekedést gyorsabbá és biztonságosabbá teszi. A 7,3 milliárd forintos beruházás eredményeként Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, kétszer egysávos út épült 2,4 kilométer hosszan, valamint körforgalmi és külön szintű csomópont.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Elképesztő lépés jön a magyar közutakon

A balesetekről automatikus azonnali értesítés gyorsítja majd a segítséget és a forgalomterelést; maguk a járművek is mozgó szenzorként segítik majd az információáramlást.

A CROCODILE (Cooperation of Road Operators for Consistent and Dynamic Information Level) korridor projekt tavaly lezárult második szakaszában 126 helyszínen történt fejlesztés – adta hírül a Magyar Közút a magyarepitok.hu-nak. A program az útkezelők együttműködését célozza meg a következetes és dinamikus információáramlás érdekében. A fejlesztések során jellemzően gyorsforgalmi utak mentén új kamerákat telepítettek, illetve számos helyszínen az infrastruktúra és a jármű közötti kommunikációt lehetővé tevő, úgynevezett C-ITS rádiós adó-vevő berendezést.

A közútkezelő összefoglalója arra is kitér, hogy a kormány 2016 és 2024 között a közutak építésére, korszerűsítésére 3200 milliárd forint jut, a program félidőnél tart. „A hálózatok folyamatos bővítése mellett azonban feltétlenül érdemes gondoskodnunk a meglévő kapacitások lehető legjobb kihasználásáról is” – hangsúlyozza a sajtóanyag. Ezt szolgálja a közlekedés digitalizációja. Ennek megfelelően a Magyar Közútnál jelenleg

hat projektben összesen több mint 5 milliárd forint értékben zajlik az intelligens közlekedési rendszerek létesítése,

megerősítése, többnyire uniós társfinanszírozással.

A Magyar Közút beszámolója a fejlesztésnek köszönhető előnyökre is kitér:

  • Gyorsabbá, hatékonyabbá tehető a közútkezelői munka, a forgalom menedzselése.
  • Csökken a forgalmi zavarok hatása a hálózaton, tovább növelve a forgalombiztonságot. Emellett a navigációs rendszerek is figyelmeztetnek a veszélyre.
  • Általában is lehetővé válik a forgalmi dugók csökkentése, baleset esetén a következmények mérséklése, a forgalom gyorsabb helyreállítása és az alternatív útvonalak mielőbbi kijelölése.
  • A jármű és infrastruktúra kommunikációs technológia segítségével újabb csatorna nyílik az utastájékoztatásra, de a folyamat kétirányú az arra felkészített, gyakorlatilag mozgó szenzorként működő járművek felől érkező információk révén.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Elmaradt a szélsőjobboldali áttörés, de igazán kaotikus forgatókönyv valósult meg – Mi lesz most Franciaországban?

Elmaradt a szélsőjobboldali áttörés, de igazán kaotikus forgatókönyv valósult meg – Mi lesz most Franciaországban?

Meglepetésszerű eredmény született a magas részvétellel lezajlott francia nemzetgyűlési választások második fordulójában. Bár szinte minden felmérés a Marine Le Pen-féle Nemzeti Tömörülés győzelmét jósolta, az exit pollok szerint a baloldali pártok összefogása, az Új Népfront szerezte meg a legtöbb mandátumot, második helyre pedig az Emmanuel Macron elnök mögötti centrista Együtt formáció futott be. Úgy néz ki, a „republikánus front”, vagyis a baloldali és centrista jelöltek egymás javára történő visszalépése működött, és ezzel sokadszorra sikerült megakadályozni a szélsőjobboldal győzelmét. Az exit pollok alapján becsülhető erőviszonyok ugyanakkor azt mutatják, az abszolút többség senkinek nem lesz meg, ami bizonytalan helyzetet idézhet elő Franciaországban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×