Ma még vannak olyan autógyárak, főként brit oldalon, ahol a gyártósorok mellett alig félórányi készlet található, de a készletezés is legfeljebb egy-két napos, miután a kamionok folyamatosan érkeznek. Eddig fölösleges volt raktárakat építeni, fenntartani, vagy akár bérelni, miután 24 órán belül úgy is befutott a következő mennyiség. Azzal viszont, hogy a brexit után Nagy-Britannia vámterületté válik, határellenőrzés lesz, nagyjából
40 százalékkal fog visszaesni a kamionforgalom a brit–unió relációban, ergo ennyivel lesz lassabb az eddigi folyamatos beszállítás.
Következésképp, igenis el kell kezdeniük a készletezést, raktárakat kell bérelniük, ami brit oldalon már szinte lehetetlen, újak építése meg költségesebb lesz, mint a vámok – magyarázta az InfoRádiónak Fóris György.
A légkiközlekedési ágazatot elsősorban szabályozási szempontból érinti a kilépés. Például az Európai Unióban jelenleg csak olyan cég folytathat légi közlekedési szolgáltatás, amelyben legalább 50 százalékos az uniós tulajdonrész, így a Wizz Airnek, ami jelentős brit tulajdonrésszel bír, „meg kell szabadulnia” majd ettől 2021. január 1-jéig, vagy legalábbis le kell csökkentenie oly mértékűvé, hogy továbbra is fenntarthassa minden relációban és főváros felé a szállításait – tette hozzá a Bruxinfo elemzője, aki szerint ennek a folyamata már zajlik, és azt ígérik el is készülnek időben, azonban mégis jó példa arra, hogy mennyi mindenre lehet hatással a brexit.
Az oktatás terén a döntő változás az lesz, hogy megszűnik a diplomák kölcsönös elismerése. Ez persze egy cambridge-i vagy oxfordi papírt nem még nem fog leértékelni, fogalmazott a szakember, azonban a többi angliai, skóciai egyetemről kikerülő magyar diákok
nem számíthatnak arra már automatikusan, hogy csak azért, mert egy ottani diploma van a zsebükben, könnyebben el tudnak majd helyezkedni bárhol Európában, így akár Magyarországon is.
De egy kinti diplomával Nagy-Britanniában sem lesz könnyebb az elhelyezkedés. Ugyanis a brexit után a munkavállalási lehetőség az akkori brit munkaerőpiacra belépők számára egészen más lesz, mint ma. „Egy brit diploma nem fog automatikusan munkalehetőséget is jelenteni az ott tanulók számára” – foglalta össze Fóris György.