Lezárult az 53. Paris Air Show idei légi szalonjának kereskedelmi szakasza. Mint az Airportal írja, összesen 861 repülőgép eladásáról állapodtak meg a rendezvényen, ami nem számít túl magas számnak.
A nyertes az Airbus (383), mögötte a Boeing végzett (232), az ATR 145, az Embraer 78, a Mitsubishi 15, a De Havilland Canada 6, a Viking 2 repülőgépet adott el.
A show negyedik napján ráadásul már csak az Airbus jelentett be újabb üzleteket, a Nordic Aviation Capital rendelt 20 darab A220-ast, a szaúdi Flynas low-cost légitársaság pedig tíz Airbus A321XLR-t rendelt, továbbá meglévő szerződéséből tíz példányt is átváltott erre.
A show legmeglepőbb üzletkötése a második napon történt, amikor
az európai IAG 200 darab 737 MAX-ra írt alá szándéknyilatkozatot a Boeing-gyárral.
Az Airbus egyébként kikelt a bejelentés ellen, mert az IAG tendereztetés nélkül választotta ki a két repülőszerencsétlenség nyomán világszerte a földre kényszerített típust.
A március közepe óta nem repülő MAX-okra egyébként ez volt az egyetlen, jelzésértékű és talán taktikai jellegű üzletkötés a Paris Air Show-n, az IAG lépését nem követték más légitársaságok.
Az American Airlines eközben 50 darabos Airbus A321XLR-megrendelést adott le, ezekkel a gépekkel a kiöregedő, hosszútávú járatokat teljesítő 757-eseit váltja majd a légitársaság. (A gyártó a 797-es új gép gyártását nem is jelentette be.)
A Boeing az új gépek eladása mellett összesen 45 használt utasszállító Boeing 737-800-as áruszállítóvá történő átalakítására szerzett megrendelést három különböző ügyféltől, köztük a magyar leányvállalattal is rendelkező ASL Aviation Holdingtól.
Ismert még, hogy 20 olyan repülőt vesz a Wizz Air, amellyel beléphet a hosszútávú diszkont járatok piacára.