Ha egy kereskedelmi repülőgépgyártó cég házon belül észrevesz egy hibát a repülőtípus egészével kapcsolatban, ez óriási nagy felelőtlenség - vélekedett az InfoRádióban Sajtos Zoltán, az Aeromagazin főszerkesztője azok után, hogy napvilágot látott: a Boeing dolgozói tudtak a 737 Max típusú gép pilótafülkéje riasztóberendezésének problémájáról. Ismert, az utóbbi időben több ilyen repülő is lezuhant.
"Itt nem egy-két repülőgépről van szó, de ezt még akkor sem lehetne megtenni. Emberek milliói utaznak ezekkel a repülőgépekkel, ezért nem is tartom életszerűnek ezeket a megjelent híreket" - mondta Sajtos Zoltán, aki szerint egy ekkora cég nem engedheti meg magának, hogy ilyen szarvashibát elkövessen. "Ha voltak is ilyen hibák, biztos, hogy elkezdték megoldani házon belül;
az iparágban szereplő egyetlen ember sem engedhetné meg magának, hogy ilyen hibával gépet repülni engedjen"
- fogalmazott sarkosan a szakértő.
Arra a kérdésre, hogy a pilótafülke riasztóberendezésének szoftverproblémája önmagában okozhat-e légi katasztrófát, azt mondta,
egy műszer nem megfelelő jelzése az, ami minden eddigi esetben ezt a problémát okozta, itt azt kell tehát kivizsgálni, hogy hogyan valósulhatott meg a katasztrófa.
"Most az a legvalószínűbb, hogy két műszer két különböző jelet adott le, ezt a kettőt pedig nem vetette össze a számítógép, ami óriási hiba. Ezt pedig minél hamarabb ki kell, illetve ki kellett volna küszöbölni" - tette hozzá.
Hogy mi lesz a Boeing egészével, arról szólva elmondta, biztosan dollármilliárdokat veszít a légi cég, teljes átvilágításra van szükség a vállalatnál.