eur:
411.19
usd:
392.64
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Lép a Boeing a két gép katasztrófája után

A Boeing amerikai repülőgépgyár 100 millió dolláros segélyt ajánlott fel szerdán az általa gyártott, 737 MAX 8 típusú gépekkel tavaly októberben és idén márciusban lezuhant áldozatok családjainak.

A chicagói székhelyű óriásvállalat közleményt adott ki, amelyben leszögezte, hogy az összeggel - amelyet éveken keresztül, több részletben folyósítanak majd - az áldozatok családtagjainak és az érintett közösségeknek kívánnak segíteni. Az összegeket részben a napi kiadások enyhítésére, részben az érintett közösségek gazdasági fejlesztésére szánják.

"Mi, a Boeingnál végtelenül sajnáljuk a két balesetben tragikusan elveszített életeket, és ez a veszteség az elkövetkező években is elnehezíti szívünket és elménket" - fogalmazott közleményében Dennis Muilenburg, a repülőgépgyár elnök-vezérigazgatója. További részleteket azonban nem közölt a felajánlott segélyekről.

A Boeing ellen jelenleg több mint egytucatnyi per van folyamatban a két baleset miatt.

Az indonéziai Lion Air légitársaság repülőgépével tavaly októberben az indonéz partoknál lezuhant utasok családtagjai közvetítő révén próbáltak megegyezni, és amerikai sajtójelentések szerint írásban meg is egyeztek a kártérítésről. Az Ethiopian Airlines idén márciusban Addisz-Abeba közelében lezuhant utasainak családtagjai szintén perelnek.

Az eddigi vizsgálatok azt állapították meg, hogy a Boeing két, 737 MAX 8 típusú gépének szerencsétlenségét a repülőgép emelkedési szögét szabályozó szoftver hibája okozta, amelyről a vállalat vezetőinek is tudniuk kellett, hiszen - mint kiderült - a hibát több pilóta is jelezte. Ugyanakkor felmerült a pilóták továbbképzésének elégtelensége, valamint az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) felelőssége is, mivel a vizsgálatok szerint a hivatal nem kellő gondossággal folytatta le a géptípus repülési engedélyének kiadását szolgáló eljárást.

A nemzetközi szakemberek bevonásával indított vizsgálatok még tartanak, a szoftverhibákat ugyan részben kijavították, de a próbarepüléseken további hiányosságokat észleltek. A Boeing egyelőre nem közölt pontos dátumot arról, mikor állíthatók ismét forgalomba a 737 MAX 8-as típusú utasszállító repülőgépek.

Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×