Bebizonyosodott, hogy milyen könnyű létrehozni álhíreket és a közösségi médiumok segítségével sokakhoz eljuttatni – mondta a szakértő. Az álhír lényege, hogy nem valós tényeket állít, de kontextusa miatt sokak számára hihetővé válik, akik valódi információként oszthatják tovább. „Az összes jelenlegi közösségi média sajnos erre platformot ad, és segíti ezt a folyamatot” – fogalmazott Marosi-Bauer Attila.
A szakértő kiemelte:
sok energiát igényel felderíteni, hogy egy hír mennyire megalapozott. Könnyű ugyanis olyan kontextusba helyezni, olyan képeket, videókat hozzá kapcsolni, melyek miatt hitelesnek tűnik.
Fontos lehet, hogy kitől származik az információ, illetve kik erősítik azt meg, de olykor egy-egy megbízható sajtóorgánum is „fel tud ülni a hullámokra” – figyelmeztetett Marosi-Bauer Attila. Ha a hír olyan oldalról származik, amelyről soha nem hallottunk, nem találkoztunk vele, akkor valószínűleg téves információkat tartalmaz – tette hozzá.