eur:
394.87
usd:
367
bux:
71568.43
2024. július 3. szerda Kornél, Soma
Washington, 2018. április 11.Mark Zuckerberg, a Facebook közösségi portál társalapító-vezérigazgatója a washingtoni törvényhozás épületében a Capitoliumban 2018. április 11-én, a kétnapos kongresszusi meghallgatásának második napján. Március közepén a londoni székhelyű Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég vezérigazgatóját felfüggesztették állásából a The New York Times című amerikai és a The Guardian című brit napilap egyidejűleg közölt feltáró riportja után, amely szerint a cég több tízmillió Facebook-profilt használhatott fel a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban. Az előző napona  szenátus igazságügyi és kereskedelmi bizottsága előtti meghallgatáson Zuckerberg kifejtette, hogy a vállalat olyan eszközöket fejlesztett ki, amelyek segítségével sikerült beazonosítani és eltávolítani hamis profilokat. (MTI/EPA/Michael Reynolds)
Nyitókép: MTI/EPA/Michael Reynolds

Bezuhant a Facebook, új irány jön a cégnél

Szerda éjszaka a Facebook közzétette negyedéves pénzügyi jelentését: a cég vártnál gyengébb negyedéves forgalomról számolt be, és a menedzsment új, kevésé profitábilis irányt jelölt meg folytatásként. Ennek hatására több mint 22%-kal zuhant az értékpapírjaik árfolyama a tőzsdén, a cég értéke közel ötödével csökkent tegnap. Az eddigi botrányokat szinte zavartalanul túlélte a cég, most viszont egyben jöhettek a következmények.

A Cambridge Analytica politikai elemző és tanácsadó céghez fűződő adatkezelési botrány is szerepet játszhatott abban, hogy a Facebook használóinak száma az elemzők által vártnál kevésbé nőtt.

A világ legnagyobb közösségi hálózatát működtető, kaliforniai székhelyű vállalat azt közölte, hogy az aktív felhasználók száma a június végéig tartó időszakban

havi 2,23 milliárd volt, ami ugyan 11 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest, de elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 2,25 milliárdtól.

A Facebook használóinak száma havi és napi szinten stagnált az Egyesült Államokban és Észak-Amerika többi részén, miközben szerényen csökkent Európában. Az előző időszakhoz képest 377 millióról 376 millióra olvadt az aktív felhasználók száma, a napi bejelentkezések pedig 282 millióról 279-re csökkentek. A felhasználók ugyanis a Facebook helyett egyre inkább a Messengert, az Instagramot és a WhatsAppot használják, ezekkel viszont nem keres annyi pénzt a cég, mint magával a Facebookkal.

Emellett valószínűleg az nem tetszett a befektetőknek, hogy a menedzsment egyértelművé tette: alacsonyabb lesz a bevételnövekedés és a profitabilitás a következő időszakban.

Új irány, új tervek

A Facebook arra figyelmeztetett, hogy

a következő néhány negyedévben lassul a bevétel növekedése részben annak hatására, hogy több új, egyelőre kevésbé nyereséges terméket vezet be a piacra.

A cég viszont éppen a napokban rukkolt elő új londoni székháza látványterveivel, mely kétszer akkora (57 ezer négyzetméteres) lesz, mint a jelenlegi. A székház London egyre felkapottabb környékén, a King’s Cross-on épül, ahol a Google is most építkezik. A székházban színház, 1700 négyzetméteren pedig boltok lesznek, a Facebook 2021-ben költözik be - írta a Dezeen-re hivatkozva a hvg.hu.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.03. szerda, 18:00
Giró-Szász András
politikai tanácsadó
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×