eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
A Wizzair légitársaság Airbus A320-as típusú utasszállító repülőgépe gyakorlórepülésen a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis légterében Kecskeméten 2017. október 30-án. A tervek szerint a repülőbázis a következő években szeretne megfelelni a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó előírásoknak.
Nyitókép: Ujvári Sándor (MTI)

Áldatlan állapot a diszkont légitársaságoknál

Számos gonddal küzdenek a légitársaságok, és ezek a fapados cégek helyzetét is jócskán megnehezítik. Az átlagosnál jóval több a járattörlés és a késés, kaotikusabb az utasok tájékoztatása.

A Ryanair, Európa legnagyobb légitársaság mintegy 1100 járatát törölte júniusban (tavaly júniusban mindössze 47 járatot nem indítottak el), ám nem csupán ez a vállalat küszködik például sztrájkkal és más gondokkal, a többi diszkont-légitársaságnak is problémái vannak. Az Easyjet júniusban 1263 járat törléséről adott hírt, az Eurowings képviselője a német televízióban arról nyilatkozott, hogy az első fél évben 2736 járatukat kellett törölniük - írta a napi.hu a lengyel Rzeczpospolita című lap alapján.

A Wizz Air csökkenő eredménye kapcsán Váradi József vezérigazgató is beszélt a problémákról az MTI-nek: sok a sztrájk és a kapacitáscsökkentő intézkedés, emiatt a három órán túl késő járatok száma megduplázódott, és négyszer annyi járatot kellett törölniük az első negyedévben, mint az előző évben ugyanekkor. Emiatt 5-6 millió euró többletköltségük jelentkezett.

Egy német közlekedési szakértő szerint kivételes káosz uralkodik most nyáron. A járatokat törlik, a gépek állandóan késnek, a helyzet drámai, az utasok panaszkodnak, a csomagok jóval később érkeznek meg - ha egyáltalán -, mint a feladóik.

Kevés az ellenőrzést végző ember is

A Ryanair elnöke másokat tesz felelőssé a légitársaságok gondjaiért. Elsősorban a repülések biztonságát garantálni hivatott ellenőrzéssel van gond, mivel nincs elég olyan ember, aki aláírhatná a gépek felszállását engedélyező papírt. Főleg Nagy-Britanniában és Németországban tapasztalnak erős hiányt az ellenőrök körében.

Visszaüt a költségcsökkentés?

A repülési ellenőrök szervezete (GdF) elismeri, hogy valóban kevesen vannak, de szerinte a diszkont-légitársaságok sem ártatlanok. Kierőszakolták ugyanis a repülési biztonsági szolgálatok fenntartási költségeinek csökkentését. Ennek a hamis spórolásnak most érvényesülnek a következményei.

Egy másik elemző igazat ad az ellenőrök szövetségének, de úgy látja, hogy nem pusztán az ellenőrök létszámhiánya okoz gondot. Sok járat azért késik, mert a diszkontcégek lecsökkentették a repülő személyzetet. Ha új embereket kell felvenniük, akkor azok betanítási idején nem tudnak kiket a gépekre ültetni. Az új dolgozók integrálása nem megy simán és gyorsan.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

Összeomlás-kutató: végtelen növekedés nem lehetséges egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón

A klímakatasztrófa egyértelművé tette, hogy a folyamatosan növekvő gazdaságra alapozott társadalom fenntarthatatlan. Ezért a fogyasztás tudatos minimalizálására lenne szükség, az erőforrásokat pedig az úgynevezett polikrízisre történő mentális felkészülésre kellene fordítani – mondta az InfoRádiónak Stumpf-Biró András összeomlás-kutató. A Pannon Egyetem kutatója radikálisan látja az emberiség közeljövőjét, és ezt nem rejtette véka alá Magyarország első üzleti jövőkutató konferenciáján sem, ahol a Mélyalkalmazkodás nevű mozgalom hazai képviselőjeként tartott előadást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Valódi támogatást adnak vagy függőségbe taszítanak? – Csendes forradalom zajlik a nemzetközi segélyezés terén

Valódi támogatást adnak vagy függőségbe taszítanak? – Csendes forradalom zajlik a nemzetközi segélyezés terén

A nemzetközi segélyezési rendszer már régóta válsággal küzd, működésével sem a donorok, sem a kedvezményezettek nem elégedettek. Miközben a donor országok azt tapasztalják, hogy a segélyek nem hozzák a várt tartós eredményeket, addig a kedvezményezettek sokszor függőségbe, segélycsapdába kerülnek. Emiatt a segélyezésről szóló szakirodalomban több évtizede gyökeret vert az aid exit koncepció, vagyis a segélyezés fokozatos kivezetése a humanitárius és sürgősségi segélyek kivételével. Kérdés, mennyire megvalósítható ez a koncepció.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 29. 15:14
×
×
×
×