Az adategyeztetési kötelezettség mintegy 4 millió SIM-kártyát érintett, ebből több mint 2,7 milliót azonosítottak a tulajdonosok vagy a használók péntek éjfélig - írták. Az elektronikus hírközlésről szóló törvény értelmében a nem egyeztetett kártyákat a szolgáltatók kötelesek lekapcsolni, az NMHH ennek végrehajtását a határidő lejárta után is ellenőrzi.
A hatóság ismét hangsúlyozta: nincs jogi akadálya annak, hogy a szolgáltatók új szerződéssel
a kikapcsolás után is visszaadják a hívószámot és az egyenleget, ha az adategyeztetést utólag elvégezték.
Erre a Telekom, a Telenor és a Vodafone is nyitott - írták.
A Telenor hétfőn az MTI kérdésére közölte: körülbelül 30 ügyfelük jelezte, hogy az adategyeztetés ellenére lekapcsolták a kártyáikat. A cég az esetek kivizsgálását és az ügyfelek kompenzálását, valamint a kártyák visszaállítását ígérte.
A Magyar Telekom hétfői tájékoztatása szerint csak egyedi eseteket kellett megoldaniuk, az érkező ügyfelek többnyire elmulasztották az adategyeztetést és ezért új szerződést akartak kötni.