eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó

Ezt kell tennie, ha lekapcsolták a SIM-kártyáját

Lezárult a feltöltőkártyás mobiltelefon előfizetések adategyeztetése, a nem azonosított SIM-káryákat a szolgáltatóknak július 1-jén a jogszabály szerint ki kellett kapcsolniuk.

A szolgáltatóknál az ügyfelek néhány esetben jelezték, hogy bár sikeres volt az adategyeztetésük, SIM-kártyájukat mégis lekapcsolták, a telekommunikációs cégek ezeket a panaszokat kiemelten kezelik, és kivizsgálják a problémás eseteket - közölte a Telenor és a Telekom.

A Telenor hétfőn azt közölte: több mint 1 millió sikeres feltöltőkártyás adategyeztetést követően körülbelül 30 ügyfél jelezte eddig, hogy lekapcsolták a kártyáikat, pedig ők úgy tudják, hogy megtörtént az adategyeztetés. Ezeket az eseteket kiemelten kezeli a cég, elkezdődött az ügyek kivizsgálása.

Technikai hiba is előfordulhatott, ez esetben a cég elnézést kér és az érintett ügyfeleket kompenzálja a kellemetlenségért, valamint kártyáikat visszaállítja - tették hozzá.

Megjegyezték, a Telenor korábban már jelezte, hogy a feltöltőkártyás adategyeztetés folyamata jelentős adminisztrációs terhet jelent a társaság ügyfeleinek, továbbá a rövid határidő és a Belügyminisztérium adatbázisának fennakadásai is nehezítették a folyamatot.

A közleményben ismét felhívták a figyelmet, hogy június 30-án minden SIM-kártyára, amelynek adategyeztetése nem történt meg, egy egyedi azonosító kódot tartalmazó SMS érkezett. Ezzel a kóddal az ügyfelek július 6-tól tudnak belépni a www.telenor.hu oldalon található online felületre, ahol új szerződést köthetnek, de bármely Telenor-üzletben személyesen is megköthetik az új szerződéseket. Augusztus 31-ig az új szerződéssel a korábbi feltöltőkártyás hívószám és a kártyán lévő egyenleg is visszaállítható, ezt követően 2018. február 28-ig pedig korábbi hívószámukat kaphatják vissza az ügyfelek.

A Magyar Telekom arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a cég regisztrációban érintett ügyfeleinek csak egy kis része tapasztalhatta azt vasárnap, hogy sikeres regisztrációja ellenére nem tudott hívást indítani. A Telekom már vasárnap kijavította a problémát, így hétfőn már csak egyedi esetek maradhattak megoldatlanok.

Azonban arra is felhívták a figyelmet, hogy mivel a Telekom rendelkezik a legnagyobb ügyfélbázissal Magyarországon, ügyfélszolgálati vonalai, csatornái jelenleg terheltek.

A tájékoztatás szerint hétfőn elsősorban azért keresték meg az ügyfelek (akik nem teljesítették az adategyeztetést a megadott határidőben) a vállalatot, hogy új szerződést kössenek régi számuk és egyenlegük megtartásával.

A Telekom korábban azt közölte, hogy a nem regisztrált SIM-kártyákra olyan kódot küldenek SMS-üzenetben, amellyel szeptember 30-ig online is meg lehet kötni az új szerződést és ezzel visszaállhat a régi hívószám, valamint az egyenleg.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×