eur:
411.22
usd:
392.75
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília

Újabb uniós forrásokat nyert Magyarország: ide kerülnek

Több mint 800 millió eurót kap 16 magyar projekt a közlekedési infrastruktúrák fejlesztésére az erre a célra létrehozott külön uniós alapból. Brüsszelben pénteken hozták nyilvánosságra annak a 195 beruházásnak a listáját, amit a második pályázati körben összesen 6,7 milliárd euróval támogat az EU.

Uniós szinten 6,7 milliárd eurónyi, Magyarországnak ebből 809,6 millió eurónyi támogatást hagyott jóvá az Európai Bizottság közlekedési infrastruktúrák fejlesztésére az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF).

A 6,7 milliárd euróból uniós szinten 195 közlekedési infrastrutúra-fejlesztési projektet finanszíroznak majd, amelyek végleges költségvetése további köz- és magánforrások mozgósításának köszönhetően becslések szerint elérheti a 9,6 milliárd eurót. A jóváhagyott források közel 85 százaléka az úgynevezett kohéziós országokba irányul majd - írja a BruxInfo.

A Magyarországnak jóváhagyott 809,6 millió euróból 16 magyar közlekedési projekt finanszírozására futja majd. A sorrendben második pályázati felhívásra a magyar hatóságok 23 érvényes projektjavaslatot nyújtottak be 1,2 milliárd eurós támogatásra a CEF-ből. Közülük választottak ki 16-ot. A támogatás túlnyomó részét (775,6 millió eurót) a törzshálózati közlekedési folyosók fejlesztésére fordítják.

A CEF büdzséjéből pénzügyi támogatásban részesülő projektek közé tartozik a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti 42 kilométer hosszú vasúti pálya felújítása; az európai vasúti forgalom irányítási rendszer magyarországi telepítése; az M1-es autópályát Pozsonnyal összekötő gyorsforgalmi út megépítése; az M70-es gyorsforgalmi út Letenye és a szlovén határ közötti szakaszának megépítése; a budapesti déli vasúti összekötő híd felújítása; a komáromi dunai kikötő fejlesztésére vonatkozó megvalósíthatósági tanulmány elkészítése; a Budapest-Rákos-Hatvan közötti vasúti szakasz továbbfejlesztése; a magyar belvízi hajózási információs rendszer modernizálása; a Hegyeshalom és Rajka közötti vasúti pályaszakasz felújítása; 35 mozdony európai vasúti forgalmi irányítási rendszerrel való ellátása; a CNG tiszta üzemanyag állomás létesítése; egy rögzített LNG újratöltő állomás létesítése a csepeli szabadkikötőben; a forgalomirányításhoz használt Crocodile 2.0 adatforgalmi rendszer kiépítése; a budapesti szabadkikötőhöz kapcsolódó vasúti összeköttetés fejlesztése; CoRISMA (határokon átnyúló folyami közlekedési információs rendszer Szerbia és Magyarország között); és a SESAR telepítő program végrehajtása.

Mint Violeta Bulc, közlekedési biztos rámutatott, hamarosan lesz harmadik pályázati kiírás is, így elvileg további magyar projektek is hozzájuthatnak pénzhez a CEF-ből.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×