Csaknem 1267 milliárd forint árbevételt ért el tavaly az MVM Csoport, amely 71 milliárddal több volt, mint 2014-ben. Nőtt az EBITDA is: 107 és fél milliárd forint lett – jelentette be a társaságcsoport elnök-vezérigazgatója.
Csiba Péter az éves beszámolón a társaság új, középtávú stratégiáját is bemutatta, úgy fogalmazott: az MVM olyan energiavállalat kíván lenni, amely olcsó, fenntartható módon megtermelt, megfizethető energiát tud nyújtani a fogyasztóknak, és a régió komoly energetikai szereplőjévé válik, ehhez a terjeszkedéshez pedig a pénzügyi feltételek is adottak.
„Az MVM-nek van egy regionális növekedési stratégiája, ebbe elsősorban a környező országokat értjük. Konkrét elképzeléseink vannak arra vonatkozólag, hogy a környező országokban mik azok a projektek, mik azok a lehetőségek, amik minket érdekelnek" - jelentette ki a társaságcsoport elnök-vezérigazgatója.
"Történelmi lehetőségünk is van arra, hogy ezeket megvalósítsuk, hiszen az MVM-csoport mögött – és ezt talán a számokból majd látni fogják – kiváló finanszírozási struktúra található, és a változásoknak köszönhetően számos olyan üzleti lehetőség van, amikor a jelenlegi tulajdonos el kívánja adni a tulajdonát, a vállalkozását, avagy olyan újak alapítására van mód, amelyek teljesen különböznek az eddigi megoldásoktól” - fogalmazott Csiba Péter.
Az elnök-vezérigazgató hangsúlyozta: bár a társaság eddig klasszikus energiatermelő volt, a zöldenergiákkal is foglalkozni kell. Az MVM-nek jelenleg van már szélparkja, egy fotovoltaikus erőműve is, és továbbiakkal szeretnék bővíteni.
„Nagyon szeretnénk, ha nem egy szélparkunk, nem egy fotovoltaikus erőművünk, nem egy vízerőművünk lenne, hanem sok, nem csak Magyarországon, hanem a régióban. A stratégiánk foglalkozik azzal, hogy melyik ország milyen megújulókkal szeretnénk foglalkozni, milyen nagyságrendet tervezünk, és ez egyben jelenti azt is, hogy általános energiaszolgáltatóként hiszünk abban, hogy a megújulóknak megvan a maga szerepe az ellátási mixben, különösen egy olyan ország tekintetében, ahol a primer energiahordozókból 81 százalékban importra szorulunk, míg a nap nekünk is süt, a szél nekünk is fúj, a víz nekünk is termelhet áramot – itt és a környező országokban egyaránt” - közölte az elnök-vezérigazgató.
A stratégiában kitűzött pénzügyi cél, hogy 2020-ig a társaság megduplázza üzemi árbevételét, elérje a 200 milliárd forintot, úgy, hogy közben az adósságszintet korlátok között tartják, a nettó adósság és az EBITDA arányát 3 százalék alatt akarják tartani, és a működési költségeket is lefaragják mintegy 10 százalékkal – mondta az elnök-vezérigazgató. Csiba Péter hozzátette: a stratégiában kiemelt szerepet kap még az innováció támogatása, és az energiaellátás-biztonság.