Mint az Infostart is megírta, nevet vált a Facebook, az anyavállalatot ezután Metának hívják, az közösségi oldal neve azonban nem változik.
Az új név arra uta utal, hogy a közösségimédia-hálózatot úgynevezett "metaverzummá” fejlesztik, egy olyan online térré, ahol a felhasználók virtuálisvalóság-eszközökkel kapcsolódhatnak egymáshoz.
"A metaverzum alatt egy olyan virtuális univerzumot értenek, ahol a való világon túl virtuális környezetben tudunk kapcsolatba lépni egymással. A régi Facebook célja, hogy összekapcsolja az embereket, a metaverzum pedig egy
logikus továbbgondolása a kocepciónak, abban próbál segíteni, hogy ez az összekapcsolódás minél valósághűbb legyen; a jelenlegi funkciók eközben megmaradnak"
- ecsetelte érdeklődésünkre Lévai Richárd közösségimarketing-specialista.
Mint aláhúzta, a Facebook változtatásának motorja lehetett, hogy sokan támadják a közösségi platformot, sok botrány övezi a működését, szivárogtatások is vannak a cégben uralkodó rossz gyakorlatokról, de azt nem gondolja, hogy ezzel a cégnévváltoztatással próbálná magát a Facebook "tisztára mosni".
Európában a váltással párhuzamosan a Facebook/Meta 10 ezer új munkahelyet is teremt.
A metaverzumnak része néhány korábbi fejlesztés is: amikor az ember kamera segítségével beszélget másokkal, és vicces álarcokat helyez el magán vagy hátterek elé tud beülni, az már ez a jövő felé fordulás - hozott egy példát Lévai Richárd.
Mark Zuckerberg vállalattulajdonos 3-5-10 éves távlatban gondolkodik
a változtatással, de a hardveres megoldások "miniatürizálása" és a szoftveres lefejlesztés sem lesz "két perc".
Az újítás társadalmi hatásáról szólva elmondta: most, amikor a telefon is elvon minket a valóságos életünktől, a fejlesztéssel már "teljesen ki leszünk kapcsolva az adott környezetünkből", miközben a távolból menedzselhető kapcsolatok felerősödését ugyanígy szolgálhatja a változás.