eur:
412.34
usd:
396.27
bux:
79492.85
2024. december 23. hétfő Viktória
Villamospótló busz a II. kerületi Szilágyi Erzsébet fasoron, a Budagyöngye megállónál 2018. szeptember 3-án. Szeptember 1-jén a 61-es villamos 2017-ben felújított vonalán, a Kelemen László utcai megállónál a hatalmas mennyiségű esővíz kimosta a sínek alól a zúzottkő ágyazatot. A BKV közlése szerint a villamosforgalom a hét második felében indulhat újra az érintett szakaszon.
Nyitókép: MTI Fotó: Máthé Zoltán

Íme egy világranglista, amin Budapest a 19. helyen áll

A tárgy: tömegközlekedés. A dobogósok: Berlin, Párizs, Koppenhága.

Európa fővárosai uralják az Észak-Amerika, Ausztrália és Európa leggyorsabb városi tömegközlekedési hálózatait felvonultató ranglista tízes élmezőnyét - derült ki a Torinói Műszaki Egyetem kutatóinak vizsgálatából, amely szerint Budapest a 19. helyen áll a sorban.

A dobogó legfelső fokán Berlin, a második helyen Párizs, a harmadikon Koppenhága áll. A német főváros tömegközlekedési hálózatában az utazási átlagsebesség 6,5 kilométer óránként, Párizsban ez 6,2, Koppenhágában 5,6, míg a sereghajtó Mexikóvárosban 2,4 kilométer óránként - írja a newsgroove.co.uk.

A Royal Society Open Science című tudományos lapban közölt eredmények szerint a vizsgált 32 város közül a negyedik helyen Helsinki végzett, majd Athén, Prága és London következik a sorban.

A tízes élmezőnyben csupán a nyolcadik helyen álló New York és a tizedik Melbourne "furakodott be" az európai fővárosok közé, a kilencedik helyen Madrid áll.

A kutatók három fő tényezőt vizsgáltak, amelyek mindegyikére kidolgoztak egy egyenletet. Az utazási átlagsebességen túl azt vizsgálták, hogy egy utazás alkalmával átlagosan hány emberrel találkozhat valaki, vagyis hogy mennyire zsúfoltak a tömegközlekedési eszközök. Ebben a tekintetben Párizs végzett az élen, majd New York és Madrid következik.

Harmadik szempontként azt nézték, hogy egy utazással a lakosság mekkora hányada érhető el: itt Athén végzett az első, Berlin a második, Koppenhága a harmadik helyen.

A ranglista összeállításakor a kutatók figyelembe vették az olyan tényezőket is, mint a lakosság mérete, az átlagos utazási távolság, valamint a népességsűrűség.

Címlapról ajánljuk

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Megvan az új kormány, de a politikai káosz megmaradhat Franciaországban

Megvan az új kormány, de a politikai káosz megmaradhat Franciaországban

A francia kormány új összetételét hétfőn jelentették be, miután Francois Bayrou miniszterelnök közel tíz napig dolgozott a kabinet összeállításán. Az új kormány tagjai között több korábbi miniszter és magas rangú köztisztviselő is helyet kapott. A miniszterelnök reményei szerint az új kabinet képes lesz felügyelni a 2025-ös költségvetés elfogadását és elkerülni az ország válságának további mélyülését – írja a Reuters.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×