Két új közösségimédia-csatornát indított az OTP Bank, így a Facebook és a LinkedIn mellett most már az Instagramon, valamint a TikTokon is jelen van a hitelintézet. Az új aktivitással az a céljuk, hogy egyre szélesebb körben, szórakoztató és informatív módon fejlesszék az állampolgárok – különösen a fiatalok – pénzügyi tudatosságát. A hitelintézet mindkét felületen olyan karaktereket, történeteket és élethelyzeteket mutat be, amelyekkel a követők könnyen tudnak azonosulni.
Az OTP Bank márkamenedzsment csoportvezetője az InfoRádióban elmondta: kutatások igazolják, hogy a magyar fiatalok több mint három órát, míg a felnőtt lakosság több mint két órát tölt a közösségi médiafelületeken, így a hitelintézet úgy döntött, újabb platformokon is megjelenik, hogy
saját tartalmakkal hívja fel az emberek figyelmét arra, hogy foglalkozzanak tudatosabban a pénzügyeikkel.
Hamza Kata hozzátette: a TikTokon leginkább a fiatal korosztályt szeretnék minél szélesebb körben megszólítani, hogy segítsék az önállósodásukat. Mint fogalmazott, releváns élethelyzetekre reagálva próbálnak különböző tartalmakat készíteni. A TikTokon OTP Junior néven indult el a hitelintézet csatornája, amely kifejezetten a 24 év alattiakat célozza meg. Itt a fiatalokat érintő pénzügyi témákat a három Z generációs főszereplő, Sári, Imi és Lola járják körül. Közös albérletbe költözésük számos kihívást és nézeteltérést is hordoz magában, amelyek megoldásához a pénzintézet innovatív és kényelmes szolgáltatásai, termékei lehetnek segítségükre.
Az OTP Bank az Instagramon inkább a felnőtt lakosság pénzügyi tudatosságát fejlesztené. A felhasználók ezen a platformon videós és írott tartalmakkal is találkozhatnak. Az Instagramon Ottó, az OTP Bank kitalált, új munkatársa első kézből szerzi meg a legérdekesebb információkat az érintettek számára.
Hamza Kata közölte: mind a két felületnek több milliós felhasználói bázisa van Magyarországon,
mind az Instagramon, mind a TikTokon való jelenlét nagy potenciált rejt magában.
Mint mondta, a közösségimédia-fogyasztásra vonatkozó statisztikák alapján a hitelintézet reméli, hogy ezeken a platformokon nagy számban tudja majd elérni az egyes célcsoportokat.
A fiataloknak könnyed és barátságos stílusban, közérthető módon különböző élethelyzetekre (például albérlet keresése, költözés, nyaralás szervezése) vonatkozóan adnak tanácsokat, pénzügyi segítséget. A felnőtt lakossági ügyfélkör esetében pedig az érintetteket érintő adatbiztonsági kérdésektől kezdve egészen a mindennapi bankolással kapcsolatos tudnivalókig széles körű paletta vált elérhetővé immár újabb közösségi médiafelületeken is.