eur:
411.03
usd:
393.89
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Transport and logistic concept, Manager and engineer checking and controlling logistic network distribution and data on tablet for logistic Import export on motorway background
Nyitókép: ipopba/Getty Images

Fuvarozók: az áremeléssel kitermelhető az önköltség, ha nem váltanak más cégekre a megrendelők

Január 29-én lépett hatályba az az intézkedéscsomag, amely a hazai fuvarozók érdekeit hivatott garantálni, több más mellett piacvédelmi intézkedésekkel és adminisztrációs könnyítéssel.

A közúti árutovábbítási szerződésekről (KÁSZ) szóló kormányrendelet mostani módosításának egy lényeges eleme az, hogy olyan díjakat igyekszik iránymutatásként meghatározni a piac számára, amelyek alkalmazása biztosíthatná a fuvarozók önköltségének kitermelését - mondta az InfoRádióban Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkára.

"Nem egyszerű beavatkozni a piacba, hiszen a kereslet-kínálat is befolyásolja ezeknek a díjaknak az alakulását, de a KÁSZ most egy olyan erős cölöp lehet megbízónak és fuvarozónak egyaránt, amelyik a minimális szolgáltatási alapdíj tekintetében az önköltségszint-közeli díjakról beszél. Benne van a rendeletben továbbá a várakozási idő, tehát az állásidőre vonatkozó minimális óradíj, a rakodási, raklapválogatási díj is - ezek mind olyan tényezők, amelyek azt hivatottak szolgálni, hogy a fuvarozók pénzüknél, költségüknél legyenek, és ezáltal stabil maradhasson a működésük" - sorolta a szakember.

Megjegyezte: a fuvarozót bizonyos helyzetekben nagyon kiszolgáltatott a megbízó oldalnak. A megbízó korábban dönthetett úgy, hogy nem a felkínált áron kívánta foglalkoztatni a fuvarozót és egy konkurens, akár külföldi vállalkozást választott helyette. Így a kevésbé erős érdekérvényesítő képességgel rendelkező mikro- és kisvállalkozásokat, amelyekből nagyon sok van a hazai logisztikai ágazatban, a "margóra tudták helyezni".

"Álláspontunk szerint, a Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter által hangoztatott gondolathoz, hogy magyar árut magyar fuvarozó szállítson el, az is kell, hogy a magyar fuvarozók önköltségszintjét elérő díjakat a megbízói oldal is megfizesse, és ne válogasson esetleg harmadik országból érkezett konkurenseket, akiket esetenként jogellenesen foglalkoztatnak Magyarországon, és ők egy alacsonyabb díjakon tudnak fuvarozni - nyilván azért, mert egy egészen más adó és költségkörnyezetből érkeztek" - mondta Árvay Tivadar.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Helycsere jöhet a legnagyobb hazai tőzsdei vállalatok listáján?

Helycsere jöhet a legnagyobb hazai tőzsdei vállalatok listáján?

A magyar tőzsde egyik kiemelkedő sztorija volt idén, hogy kis híján a Richter lett a BÉT második legnagyobb vállalata piaci kapitalizáció alapján, miután az év során egyre közelebb került a Molhoz. Miközben a Richter árfolyama idén történelmi csúcsokat döntögetett, a Mol papírjai az év második felében gyengélkedtek. Mutatjuk, hogy mi történt a két cégnél idén, mitől vált el ennyire a részvények teljesítménye, és mire számíthatnak a közeljövőben a befektetők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 27. 11:38
×
×
×
×