Az Aldi kommunikációs ügyeit intéző ügynökség az elmúlt nap válaszolt a Qubit keddi cikkére, amiben megírták, hogy az üzletlánc Pasaréti téri boltjában portugál nyelvű cetlit nyomtat a január 1-én üzembe helyezett üvegvisszaváltó automata, és 0,05 eurós betétdíj van feltüntetve a papíron, amit nem lehet levásárolni.
„Az üzembe állítást követően néhány esetben hibákat tapasztaltak, amelyek megoldásán az Aldi és a MOHU közösen dolgoznak. Az internetkapcsolat akadozása, hibája miatt bizonyos helyszíneken a gépekre nem telepítődött a január 1-jei induláshoz szükséges központi szoftver, így a gépek a gyári beállítással indultak el, ezért fordulhatott elő, hogy a berendezés elfogadta a palackokat és nem magyar nyelvű bizonylatot nyomtatott” – olvasható mások mellett a magazinnak küldött e-mailben.
A lap megjegyzi, hogy jelek szerint azokat az gépeket, amelyeket nem sikerült beállítani, üzemen kívül helyezték. A Pasaréti téri Aldiban szerdán lezárt automata után csütörtökön a Qubit egyik olvasója a Fehérvári út 138. szám alatt működő Aldiban fotózott üzemen kívül helyezett automatát, noha az üzletlánc szerda késő délután még arról adott ki sajtóközleményt, hogy országszerte minden egységében beüzemelte a készülékeket – teszik hozzá.
Az „anomália” másik oka, hogy a polcokon egyelőre nem találkozhatunk a betétdíjas csomagolással, vagyis egyelőre csak régi, nem betétdíjas üveget vagy palackot lehet bedobni az automatákba, de azt nem szabad (és fölösleges is).