A felmérés szerint a többség praktikus okokból választja bevásárlóközpontok étkezdéit, míg a megkérdezettek ötöde kimondotta az evés miatt jár a plázákba. Ők többnyire jobb módú férfiak – írja a portfolio.hu.
Mint olvasható, a legtöbb ember számára a bevásárlóközpontokban való étkezés rutinszerű tevékenység, nem pedig ünnepi alkalom, és csupán egyharmaduk fogyasztja el egyedül a menüjét, a többiek két-három ember társaságában érkeznek. A legforgalmasabb időpontok a kora délutáni órákra tehetők, a hét leglátogatottabb napjai pedig a péntek és a szombat.
A fogyasztók átlagosan 39 percet töltenek étkezéssel az ételudvarokban, és ez idő alatt fejenként nagyjából 3500 forintot költenek el.
A válaszadók számára kiemelkedően fontos, hogy a helyszín megfelelő komfortérzetet biztosítson, így például ne legyen ételszag, mindig legyen hely leülni, az asztalok kellő távolságra helyezkedjenek el egymástól, a székek pedig kényelmesek legyenek. Az olyan további, komfortérzetet növelő szempontok, mint a zajszegény környezet, a dizájner bútorok vagy a nyitott terasz ellenben nem alapelvárások és többnyire csak a fiataloknak fontosak.
A fenntarthatósági szempontok viszont csak akkor fontosak, ha a fogyasztónak nem jelentenek többletköltséget. A megkérdezettek 40 százalék azt mondta, hogy ez a téma egyáltalán nem foglalkoztatja és csupán 15 százalék nyilatkozott úgy, hogy feltétel nélkül támogatja az ilyen törekvéseket. Meglepő módon a legkevésbé érdekes szempontok közé tartozott a családbarát környezet és a mobilkészülékek töltési lehetősége.