eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Torlódó járművek az M7-es autópályán Tárnoknál, miután három autó ütközött Érd térségében 2015. augusztus 7-én. A balesetben többen könnyebben megsérültek.
Nyitókép: Torlódó járművek az M7-es autópályán. MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Alig hagyott nyomot a járvány az útdíjbevételeken

Leginkább a személyforgalom esett vissza a turizmussal szinkronban, de az adatokból az látszik, hogy az első két hullám között kirajzottunk.

Válságállónak bizonyult a koronavírus-járvány alatt a hazai útdíjfizetési rendszer, amely ezért biztos támpont a gazdaság újraindításakor, és fontos szerepet játszik a költségvetési egyensúly megőrzésében – mondta a Világgazdaságnak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója, Bartal Tamás.

A vezérigazgató elmondta, hogy 2019-hez képest 4 százalékkal vetette vissza a járvány az útdíjbevételeket tavaly, így lett bruttó 345,8 milliárd forint. Az egy évvel korábbi 360 milliárd rekord volt a Zrt. 2013-as fennállása óta.

„A 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárművek hozzájárulása csaknem 278,3 milliárd forintot ért el tavaly. Ebből 142,3 milliárd forintot külföldi, mintegy 136 milliárd forintot pedig hazai útdíjköteles járművek úthasználata után fizettek be. Bármennyire meglepő,

a végösszeg éppen kétmilliárddal, majdnem 1 százalékkal meghaladja a két évvel korábbi 276,3 milliárdot.

A szegmens jó teljesítménye annak köszönhető, hogy a márciusi első hullámmal megjelenő lezárások kiváltotta pánik hamar felengedett a fuvarozók körében, és már áprilistól megindult a rendeződés. Májusban éves alapon utol is érte magát a volumen” – mondta Bartal Tamás.

Az e-matrica az idegenforgalom beesése miatt rosszabbul teljesített.

2019-ben összesen 341 millió áthaladást érzékeltek az e-matrica-rendszerben díjköteles járművekből, 2020-ban 286 milliót.

A bevétel 82,2 milliárdról 67,5 milliárdra csökkent. A szokásos 45 százalék helyett a vásárlások kevesebb mint a harmada volt külföldié.

A kamionok áthaladási száma csupán 1,6 százalékkal csökkent,

2020-ban a legtöbb e-matricát magyar, német, román, osztrák, szlovák, lengyel és bolgár rendszámú járművekre váltották ki.

A bliccelés minden téren visszaszorulóban van – mondta a vezérigazgató.

A tavalyi évet így összegezte: „Kifejezetten erősen indult, soha ilyen magas számban nem értékesítettünk éves országos és megyei matricákat, de a havi engedélyek kihasználtsága is drasztikusan megnőtt. A tendenciát azután persze megtörte a járvány elleni védekezés, márciusban a lezárások miatt a 30 százalékára zuhant a forgalom. Április közepétől a második zárásig végig emelkedtek az áthaladások, a nyáron szó szerint kirajzottunk, júniusban éves alapon 30 százalékos pluszt mértünk.”

Bartal Tamás úgy látja, ha az idén nem rendeződne vissza a turizmus, akkor is lát esélyt a 2019-es szint elérésére.

Címlapról ajánljuk
Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Ákos: nem jó kimondani, hogy hatalmas vihar közeleg – egymásra kell nézzünk, emberek

Én arra hívok mindenkit, aki ezt a lemezt hallgatja, hogy ember legyen velem együtt, hogy egymás számára emberek lehessünk, és hogy megfogalmazhassunk nyugodtan aggodalmakat és örömöket anélkül, hogy a másik folyton ellenséget látna bennünk – mondta Kovács Ákos dalszerző, előadóművész az InfoRádió Aréna című műsorában, ahol beszélt a most megjelent Metropolis című dupla albumáról és a december 14-i Aréna-koncertjéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Az éghajlatváltozás következménye: szebb jövő vagy apokalipszis?

Az éghajlatváltozás következménye: szebb jövő vagy apokalipszis?

Az emberi társadalom az innovációnak és globalizációnak köszönhetően korábban képes volt felszabadítani magát a klíma uralma alól, de mára új függőség alakult ki az ember által létrehozott éghajlati rendszerrel szemben. Az elmúlt évtizedekben a fosszilis energiatermelés növekvő mértéke hozzájárult az üvegházhatás fokozódásához, ami jelentős hőmérséklet-emelkedést és időjárási szélsőségeket eredményezett. A fogyasztás mérséklése és a globális energiatermelés dekarbonizálása elengedhetetlen a jövő katasztrófáinak elkerüléséhez. A célok eléréséhez progresszív adózási rendszerek és nemzetközi együttműködés szükséges, különös tekintettel a megújuló energiaforrásokra történő átállásra. Enélkül az emberiség a közeljövőben pusztító ökológiai válságokkal nézhet szembe.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×