Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Budapest, 2019. október 16. A Széchenyi Lánchíd délelőtti forgalma, előtérben a Clark Ádám téri körforgalom virágai.  MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Vitézy Dávid egy autómentes Lánchíd felé húz

A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója szerint, ha a hídon csak buszok és kerékpárosok közlekednének, nem kéne az Alagúttal együtt felújítani, és a Széchenyi tér is máshogy nézhetne ki.

A Lánchíd a Dunába szakadni nem fog, de vannak olyan szerkezeti korróziók mind a járdán, mind az útpályán, amik azt okozhatják, hogy a hídnak egyes darabjai lehullhatnak akár a hajókra, akár az alsó rakparton közlekedőkre. Ez a fajta állapotromlás az alagút esetében nem áll fenn – emelte ki Vitézy Dávid az Indexnek nyilatkozva.

Megjegyezte,

ha a Lánchidat továbbra is egy autós hídként képzeljük el, akkor valóban indokolt lehet az Alagúttal együtt felújítani,

hogy ez az egész útszakasz minél rövidebb ideig legyen lezárva, de utóbbi műszaki állapota sürgős beavatkozást nem tesz szükségessé, akár egy évtizedet is kibír. Ha viszont egy gyalogos, kerékpáros, autóbuszos prioritású híd lenne a Lánchíd, akkor a felújításban ennek az egyidejűségnek sokkal kevesebb haszna van – vélekedett a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Ugyanakkor hozzátette, arra viszont,

hogy a Lánchíd teljesen gyalogos kialakítású legyen nem biztos, hogy alkalmas, a funkcionális kialakítása miatt,

és ez az ott közlekedő autóbuszok miatt sem javasolt. Szerinte a Lánchídnak ma nagyon jelentős szerepe van a buszhálózatban, ezt érdemes lenne megtartani.

Biztosnak nevezet továbbá, hogy élőben fogjuk sok évig tapasztalni, hogy milyen Lánchíd nélkül a budapesti autós közlekedés, mert a felújítás alatt a hídra nem fog autó felhajtani.

Vitézy Dávid a Lánchíd pesti hídfőjénél található Széchenyi tér teljes rekonstrukcióját is nagyon időszerűnek nevezet. Hiszen, mint fogalmazott, ez egy autóközpontú tér, amit nem lehet szabályosan sehonnan megközelíteni.

Emlékeztetett, a tér teljes újratervezését a kormány 100 százalékban finanszírozza, első körben viszont érdemes a Lánchíd felújítására koncentrálni. „Azt javasoljuk, hogy 18 hónap legyen a lezárási idő, amit a tenderben megfogalmaznak, ami elég idő arra, hogy lássuk, hogy a város közúti forgalmára ennek milyen hatása van és a Lánchíd autómentesítése megtartható-e a felújítás után is. Én abban bízom, hogy igen” – zárta sorait Vitézy Dávid.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Súlyos csapást szenvedett el az éjjel Ukrajna, 77 ukrán drónt lőttek le az oroszok - Háborús híreink vasárnap

Súlyos csapást szenvedett el az éjjel Ukrajna, 77 ukrán drónt lőttek le az oroszok - Háborús híreink vasárnap

Éjszakai, összehangolt légicsapást mértek az orosz erők a közép-ukrajnai Kremencsuk infrastruktúrájára, ami kiterjedt áram- és vízkimaradásokat okozott – közölte vasárnap Vitalij Maleckij polgármester. Az orosz légvédelem vasárnap 77 ukrán drón megsemmisítéséről számolt be. Szombaton az ukrán elnök Donald Trump különmegbízottjával tárgyalt telefonon. Szintén tegnapi hír, hogy a Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×