Tavaly a belföldi forgalomban 138 millióan utaztak a MÁV-val, a vonalak többségén nőtt a forgalom az előző időszakhoz képest. A kormány stratégiai célnak tekinti a vasúti szolgáltatások színvonalának, hatékonyságának javítását – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára. Schanda Tamás kiemelte: a tervek szerint a 2016 és 2024 közötti időszakban összesen mintegy
1800 milliárd forintot fordítanak a már befejezett, kivitelezés alatt álló vagy előkészületben lévő vasúti beruházásokra.
A Budapesti elővárosi forgalomban például hamarosan megjelennek az első emeletes motorvonatok.
„Fejleszteni kívánjuk az országon belül, elsősorban Budapest és a megyeszékhelyek közötti, a főváros és a vidéki nagyvárosok vonzáskörzetében a vasúti közlekedést – fogalmazott Schanda Tamás. – És arra törekszünk, hogy az egyre versenyképesebb vasút, összehangolva a buszközlekedéssel, minden utazni vágyó igényét kielégítő szolgáltatási csomagot tudjon kínálni a magyar embereknek” – fogalmazott.
Közben az Index arról ír, hogy a Vác és Budapest között közlekedő s70-es vonat vezetőjének szerda reggel
útközben lejárt a munkaideje, ezért a vonat Rákospalota–Újpest állomáson megállt.
Az utasok kénytelenek voltak máshogy tovább utazni. Legutóbb decemberben történt hasonló eset. Akkor a Vác és Budapest között közlekedő vonat vezetője Csomádon állította le a szerelvényt, mert lejárt a műszakja. A MÁV a biztonsági szabályokkal indokolta az esetet. Az Index-szel azt közölték: a 12 órát meghaladó munkavégzés nem engedélyezhető. Arra kérdésre, hogy miként fordulhat elő ilyen eset néhány héten belül másodszorra, a vasúttársaság érdemben nem válaszolt.
Csütörtök délután a A MÁV-Start Zrt. azt közölte:
haladéktalanul felülvizsgálja a mozdonyvezetők azon szolgálatait, amelyek ideje eléri a 12 órás határt.
A cél, hogy a szerdaihoz hasonló eset a továbbiakban ne történhessen meg.
A MÁV-Start Zrt. szakemberei már szerdán megkezdték a szolgálatok felülvizsgálatát, és áttervezték azokat, amelyek hasonló problémákat okozhatnának vonatkésések esetén. A jövőben a vasúttársaságnál a szolgálati beosztások elkészítésekor törekednek majd arra, hogy a szolgálati idő 12 óránál rövidebb legyen, így hasonló esetek ne fordulhassanak elő.
Korábban Budapestet érintően négy olyan mozdonyvezetői szolgálat létezett, ahol ennyire feszes volt a szolgálati idő, de ezek átalakítását megkezdték a cég szakemberei - áll a közleményben.