eur:
411.41
usd:
393.62
bux:
79598.73
2024. november 25. hétfő Katalin
Fának csapódott, összetör személyautó Győrújfaluban 2019. július 7-én. A balesetben egy ember életét vesztette.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Sokkoló adatok: emiatt halnak meg a legtöbben a magyar utakon

Tavaly óta megint nőni kezdett a személyi sérüléses balesetek száma, idén pedig a szeptember és az október annyira durva volt, hogy a rendőrség vörös kód riasztást adott ki.

Az autósok döntő többsége szabálykövető, tehát beköti magát, ám a legfrissebb adatokból kiderül: a halálos áldozatok és súlyosan sérültek többsége olyan, aki nem használt biztonsági övet. A tavaly balesetben meghalt 468 sofőr vagy autóban ülő utas közül 268-an (57 százalék) nem használták a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó baleseteknél még rosszabb, csaknem kétharmados az arány: a súlyosan sérültek 62 százaléka nem volt bekötve - írja a Ripost.

Életveszélyes, hogy sokan nem övet, hanem egy pár száz forintos kamucsatot használnak, amit bedugnak a biztonsági övcsat helyére, így nem riaszt sípolással az autó. A másik felelőtlen divat az a póló, amire egy kamu biztonsági öv van felfestve: így verik át a magukat veszélyeztető autósok a rendőröket és az okoskamerákat.

A Központi Statisztikai Hivatal. adatai szerint

a legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között történik.

A napok közül messze a péntek a legveszélyesebb, a hétfő követi, a többi nap nagyjából egyformán veszélyes, kivéve a vasárnapot, amely messze a legveszélytelenebb. Az év legveszélyesebb hónapjai a július és az augusztus. Tavaly 16 951 balesetből 1442-t okoztak ittasan, ezek a balesetek száma péntektől vasárnapig durván megnő.

A halálos balesetek száma alapján leginkább

az 52-es, 51-es, a 4-es, a 44-es, a 83-as és az M2 utak egy-egy szakasza volt 2015-2018 között a legveszélyesebb.

Az M2-esnél javíthat a helyzeten, hogy idén átadták a 2x2 sávot, így megszűnik az őrült előzgetés a szembesávban – hasonlóképp a 4-es út egyes szakaszain, ahol a megoldás az lesz, amikor befejeződik az M4-es autópálya.

20 éve még évente jóval több mint ezer ember halt meg a magyar utakon. Ez a szám csökkent le a 2010-es években 600 környékére, és ott stabilizálódott. 2012 óta újra nőtt a balesetek száma. Ezt a gyarapodó autóforgalom okozhatja.

2018-ban 633 fő halt meg balesetben.

A legtöbb balesetet az autósok okozzák, a 633 áldozatból 468-an ültek autóban sofőrként vagy utasként, a többi kerékpáros gyalogos, motoros vagy a közlekedés más szereplője.

Az idei ősz különösen durva az utakon, ezért is úgynevezett vörös kódot adott ki a rendőrség: szeptembertől két hónap alatt 127-en haltak meg az ország közútjain.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a bérmegállapodásról: ez egy történelmi léptékű megállapodás

Orbán Viktor a bérmegállapodásról: "ez egy történelmi léptékű megállapodás"

Történelmi léptékű megállapodásnak nevezte a múlt héten köttetett minimálbér-emelési egyezséget, mivel soha nem történt még ekkora emelés, 2027-re 40 százalékos lesz a növekmény a mostani szinthez képest. Azt is jelezte, a minimálbér reálértéke 29 százalékkal fog nőni 2027-ig, és az el fogja érni az átlagbér felét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

Nagy lehetőségek előtt állnak a magyar startupok

A magyar startupok sikerét és az innovatív ötletek kibontakozását számos tényező akadályozhatja Magyarországon. Ide tartozik a szabályozási környezet, a befektetők alacsony kockázatvállalási hajlandósága, vagy a pénzügyi eszközök szűkössége. A Nemzeti Innovációs Ügynökség ezeknek a gátaknak a lebontásán dolgozik, aminek az eredménye nem csak egy kiterjedtebb magyar startup ökoszisztéma lehet, de az is hogy a magyar ötletek „láthatóvá válnak” a nemzetközi porondon. Erről kérdeztük Bódis László, innovációért felelős helyettes államtitkárt, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatóját.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×