eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Az M6-os autópálya B jelzésű alagútja Bátaszék közelében 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Így érnek a határig a sztrádák 2022-re

Az Infostart rendelkezésére bocsátotta az infrastruktúrafejlesztő a politikai ciklus sztrádaépítési programjának részleteit - becsült költségekkel és tervezett átadási határidőkkel.

2020 derekára a román határig érhet az M4-es gyorsforgalmi út; a két éve épülő, 26,5 kilométeres útberuházás egy 2x2 sávos szakasz létesítését jelenti Berettyóújfalutól a határig, 83 milliárd forintért - közölte az Infostarttal a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Az Orbán Viktor miniszterelnök által az év elején bejelentett országhatár-elérési közúti program keretei között megvalósuló beruházás szintén a 48-as számú főút burkolatcseréje Debrecen és a nyírábrányi átkelő között, ugyanígy 26,5 kilométeren, 13,1 milliárdos becsült költséggel, 2021 elején adhatják át.

Az épülő M8-as, autópályává fejleszthető 2x1 sávos gyorsforgalmi szakasz Körmendtől az osztrák határig 28,9 kilométer hosszú, 61,7 milliárd forintot emészt fel, és ugyanígy 2017 elejére lesz kész.

A környéken futó vonal szintén az M85-ös Csorna-Sopron szakasza két részben, 2x2 sávon, 50 kilométeren, körülbelül 153 milliárdért, 2020 végére. Sopronból Fertőrákosra ugyanekkorra egy 6,4 kilométeres szakasz lesz kész 17,8 milliárd forintért.

Az M30-as, 2x2 sávos gyorsforgalmi út Miskolcról megy Tornyosnémetibe (szlovák határ) 2021 második felére, a csaknem 60 kilométeres szakaszt kilométerenként 3 milliárd forintért építhetik.

Épül egy M15-ös jelű autópályaszakasz is, Rajka felé kötik vele össze a szlovákiai hálózatot az M1-essel egy éven belül, 20 milliárdért.

A 600 méter hosszú komáromi Duna-hídnak szintén egy év múlva kellene kész lennie, 91,2 millió euróért.

Az M70-es Letenye és Tornyiszentmiklós közötti sztrádaszakasza még idén készen lehet, a 10 kilométeres út 16,7 milliárd forintot emészt fel.

Az M6-os is elér a horvát határig, gyorsforgalmi út formájában, a 20,5 kilométeres szakaszt 72 milliárdért építik, és 2022 végéig készülnek el vele.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiderült, hogy egészséges-e a budapesti ivóvíz

Kiderült, hogy egészséges-e a budapesti ivóvíz

A Dunában vannak emberi eredetű szennyeződések, főként növényvédőszer- és gyógyszermaradványokat, valamint ipari korróziógátló anyagokat azonosítottak a szakemberek – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ vezető vízhigiénés szakértője a folyó és a budapesti ivóvíz minőségét vizsgáló átfogó kutatásokról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×