Számtalan tesztet végeztek az elmúlt években, ami megmutatta, hogy adott esetben nedves úton sem viselkedik feltétlenül rosszul egy nyári abroncs, sőt
van olyan paraméter, amiben jobban teljesít még ilyenkor is egy nyári a télinél.
"Viszont nem lehet kiszámítani az időjárást, bármikor előfordulhat, hogy az a nedvesség, ami napközben 7-8 fokban nem fagyott rá az útra, az éjszaka ráfagy, bármikor ráeshet a hó, és olyan felület keletkezik, ami miatt a téli gumi használata indokolt" - fogalmazott az InfoRádiónak Karner Miklós, az Autó autós szaklap főszerkesztő-helyettese. Mint elmondta még,
egyre elterjedtebbek a négyévszakos gumiabroncsok.
Ismert, a környező országokban már van, ahol kötelező a téli gumi használata ilyenkor: Ausztriában, Romániában és Szerbiában is. Karner Miklós szerint nálunk szakmai vita övezi azt, hogy legyen-e ilyen kötelezés az autósoknak, mégpedig azért, mert ha volna, sokan olcsó, rossz minőségű abroncsokkal próbálnák megúszni ezt.
"Aki józanul áll az autózáshoz, az előírás nélkül is ki fogja cserélni a nyári gumiját télire" - vélekedett. Abban ugyanakkor nem biztos, hogy ha valakit csak a szabály kötelez a cserére, az felelősen fog viselkedni ilyen helyzetben.
Karner Miklós tud olyan országokról is, ahol bár nem előírás télen a téli gumi, ha ennek hiányában történik valami baj, akkor büntetés jár ezért - hasonlóan Magyarországon a jólláthatóságimellény-szabályhoz, ami nem kötelező, hogy benne legyen a kocsiban, de ha elakadtunk, kiszállunk az autóból, és nincs rajtunk, akkor megbüntetnek.