eur:
411.01
usd:
394.88
bux:
79270.61
2024. november 22. péntek Cecília
Ezért nem lesz teljesen akadálymentes a 3-as metró

Ezért nem lesz teljesen akadálymentes a 3-as metró

Vegyes képet mutat a fővárosi metróvonalak akadálymentessége, amelyen a 3-as metró jelenlegi felújítása sem sokat fog javítani.

A három metróvonalból kizárólag a 2014-ben átadott 4-es metró akadálymentes teljesen, minden megállója megközelíthető lifttel is. A 2-es metró rekonstrukcióját a 2000-es években végezték el, a négy évig tartó, 2007-ben befejeződött munkálatoknak köszönhetően minden állomás, és a vágányok, a kapcsolódó berendezések is megújultak.

A mozgáskorlátozottak számára azonban a kelet-nyugati vonal állomásai közül csak kevés közelíthető meg lifttel, az Örs vezér terei végállomás mellett ilyen lett a Pillangó utcai és a Stadionok metróállomás, a többi peronja csak mozgólépcsővel elérhető. A földalatti megállóin nincsenek liftek, a lépcső mellett csak néhány megállóban van mobil felvonó.

Jelentős változás a 3-as metró vonalán a rekonstrukciós munkálatok után sem várható, emiatt tüntettek múlt héten kerekesszékesek civilek a Ferenciek terén. A szintén kerekesszékkel közlekedő Csongó Dániel az InfoRádiónak azt mondta, azt várják a döntéshozóktól, hogy biztosítsák minden állomás megközelíthetőségét.

„Ebben nincs politika, ez arról szól, hogy van egy olyan társadalmi réteg, amely nem tudja használni a metrót. Addig tüntetünk, ameddig nem lesz teljesen akadálymentes a metró” - hangsúlyozta Csongó Dániel.

Tarlós István főpolgármester két hete a főváros napja alkalmából rendezett díjátadón beszélt a 3-as metró akadálymentesítésének anyagi korlátairól.

 „Komoly téma és feszültségforrás lett az akadálymentesítés. Amennyire az anyagi lehetőségeinkből telik, gondoskodunk az erre rászorulók, a mozgássérültek közlekedésének biztosításáról, a falig elmegyünk. Azzal a kérdéssel állunk szemben, hogy amennyiben ez a legmagasabb színvonalon és százszázalékosan nem történhet meg, akkor ne újítsuk fel a 3-as metrót. Amikor elődeink a 2-es metrót felújították, a nyolc mélyállomás közül összesen egybe építettek liftet.”

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az InfoRádiónak azt mondta, a most felújítás alatt álló északi szakasz egyes megállóin lesz felvonó, de a teljes akadálymentesítésre nincs elég forrás.

„Lesznek az északi szakaszon felvonók, nem minden állomáson, csak ott, ahol megvalósítható. De rosszabb nem lesz a helyzet, mint most. A teljes szakasz akadálymentesítését nem lehet ebből az összegből megoldani.”

Korábban a Levegő Munkacsoport levélben fordult a fővárosi politikusokhoz, hogy a 3-as metró valamennyi állomását akadálymentesítsék. Varga Márton, a szervezet közlekedési témafelelőse kiemelte, ez nemcsak a mozgáskorlátozottak számára fontos, hiszen a lifteket és felvonókat az idősek és a babakocsival közlekedők is igénybe vehetik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

Alapvető akadályokba ütközik Benjamin Netanjahu tényleges felelősségre vonása - nemzetközi jogász

A korábbi fenyegetését beváltva csütörtökön nemzetközi elfogatóparancsot adott ki a hágai Nemzetközi Bíróság Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnök, Joáv Galant volt védelmi miniszter és Mohammed Deif, a Hamász – izraeli források szerint – már likvidált katonai vezetője ellen. Tóth Norbert nemzetközi jogász az InfoRádióban tette világossá, Izrael nem része annak a statútumnak, amely alapján értesítést küldtek 125 országnak az izraeli miniszterelnök eljárás alá vonásáról.

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×