Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Ezért nem lesz teljesen akadálymentes a 3-as metró

Ezért nem lesz teljesen akadálymentes a 3-as metró

Vegyes képet mutat a fővárosi metróvonalak akadálymentessége, amelyen a 3-as metró jelenlegi felújítása sem sokat fog javítani.

A három metróvonalból kizárólag a 2014-ben átadott 4-es metró akadálymentes teljesen, minden megállója megközelíthető lifttel is. A 2-es metró rekonstrukcióját a 2000-es években végezték el, a négy évig tartó, 2007-ben befejeződött munkálatoknak köszönhetően minden állomás, és a vágányok, a kapcsolódó berendezések is megújultak.

A mozgáskorlátozottak számára azonban a kelet-nyugati vonal állomásai közül csak kevés közelíthető meg lifttel, az Örs vezér terei végállomás mellett ilyen lett a Pillangó utcai és a Stadionok metróállomás, a többi peronja csak mozgólépcsővel elérhető. A földalatti megállóin nincsenek liftek, a lépcső mellett csak néhány megállóban van mobil felvonó.

Jelentős változás a 3-as metró vonalán a rekonstrukciós munkálatok után sem várható, emiatt tüntettek múlt héten kerekesszékesek civilek a Ferenciek terén. A szintén kerekesszékkel közlekedő Csongó Dániel az InfoRádiónak azt mondta, azt várják a döntéshozóktól, hogy biztosítsák minden állomás megközelíthetőségét.

„Ebben nincs politika, ez arról szól, hogy van egy olyan társadalmi réteg, amely nem tudja használni a metrót. Addig tüntetünk, ameddig nem lesz teljesen akadálymentes a metró” - hangsúlyozta Csongó Dániel.

Tarlós István főpolgármester két hete a főváros napja alkalmából rendezett díjátadón beszélt a 3-as metró akadálymentesítésének anyagi korlátairól.

 „Komoly téma és feszültségforrás lett az akadálymentesítés. Amennyire az anyagi lehetőségeinkből telik, gondoskodunk az erre rászorulók, a mozgássérültek közlekedésének biztosításáról, a falig elmegyünk. Azzal a kérdéssel állunk szemben, hogy amennyiben ez a legmagasabb színvonalon és százszázalékosan nem történhet meg, akkor ne újítsuk fel a 3-as metrót. Amikor elődeink a 2-es metrót felújították, a nyolc mélyállomás közül összesen egybe építettek liftet.”

Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója az InfoRádiónak azt mondta, a most felújítás alatt álló északi szakasz egyes megállóin lesz felvonó, de a teljes akadálymentesítésre nincs elég forrás.

„Lesznek az északi szakaszon felvonók, nem minden állomáson, csak ott, ahol megvalósítható. De rosszabb nem lesz a helyzet, mint most. A teljes szakasz akadálymentesítését nem lehet ebből az összegből megoldani.”

Korábban a Levegő Munkacsoport levélben fordult a fővárosi politikusokhoz, hogy a 3-as metró valamennyi állomását akadálymentesítsék. Varga Márton, a szervezet közlekedési témafelelőse kiemelte, ez nemcsak a mozgáskorlátozottak számára fontos, hiszen a lifteket és felvonókat az idősek és a babakocsival közlekedők is igénybe vehetik.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×