Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség államtitkára a települések történeti- és természeti értékmegőrzésének támogatását nevezte expozéjában a módosítás céljának és aláhúzta, hogy szükségessé vált a reklámhordozók, plakátok és egyéb hirdetések egységes szabályozása, ésszerű keretek közé szorítása. A részletszabályokról azonban egy későbbi kormányrendelet, illetve a helyi önkormányzatok saját szabályozása gondoskodhat.
A fideszes László Tamás támogatta a módosítást, mert úgy látta, hogy a reklámok egyre több helyen terhelik vizuális környezetszennyezésként a települések képét.
A szocialista Varga László viszont úgy vélte, hogy bár a településkép-védelem szükségességével akár egyet is lehetne érteni, a kivételes eljárással a Ház elé került módosítás valódi oka viszont egy 2017 őszére befejeződő reklámpiaci átalakítás, fideszes területszerzés, a kormánypártokkal szembe került egyik nagyvállalkozó, Simicska Lajos kiszorítása.
A jobbikos Hegedűs Lórántné, miután a kvótanépszavazási kampány kormányzati plakátüzeneteit szellemi környezetszennyezésnek minősítette, több ponton kritizálta a módosítást, majd úgy összegezte, hogy a kormányzat egyértelműen reklámpiaci fegyverként használná az újabb jogosítványokat, amelyhez a Jobbik nem tud hozzájárulni.
Schmuck Erzsébet, az LMP frakcióvezetője szintén nem támogatta a módosítást, amely álláspontja szerint kifejezetten káros és veszélyes, mivel állami és önkormányzati kontroll alá vonja a közterületi hirdetési piacot.