16 százalékot emelkedtek egy nap alatt – csütörtökön – a Duolingo nyelvoktató platform részvényei a cég piaci jelentése nyomán, amely arra utal: az app és a mesterséges intelligencia kombinálása eredményesebbé teszi a nyelvtanulást. Ha marad a tőzsdei trend, akkor
a cég jegyzett értéke közel 1,7 milliárd dollárral nőhet.
A Duolingo 2024-re 717 és 729 millió dollár közötti bevételt prognosztizált, ami meghaladja az elemzők 699 millió dolláros átlagos várakozását.
A szóban forgó, egyébként elterjed alkalmazás korábban vegyes visszhangot váltott ki: ugyan roppant szórakoztató és könnyed, de ha például törökül kezd el tanulni vele az ember, akkor gyorsan belefuthat olyan komplex mondatokba, amelyekről fogalma sem lehet, mert még nem tanította az alkalmazás.
A japánul tanulók hatalmas rutint szerezhetnek a hiragana írásjelek felismerésében, de ettől még nem tudják maguktól leírni azokat vagy a többválasztásos teszt nélkül megbízhatóan felismerni őket, miközben még temérdek tanulnivalójuk marad.
A nyelvtanulási piac azonban egyre inkább az ilyen appok felé tolódik el – írta a Reuters. Elemzők szerint a Duolingo sikeresen vezette be a generatív mesterséges intelligenciát is a kínálatába. Tavaly márciusban egy új előfizetési szint, a Duolingo Max jelent meg, amely már mesterséges intelligencia funkciókat is tartalmaz.
Az AI újfajta társalgási és szövegértési órákat hoz létre, hogy végül olyan eredményes legyen, mint egy emberi tanár
– mondta Luis von Ahn, a cég vezérigazgatója.
A Duolingo eddig úgynevezett „freemium”, tehát alapvetően ingyenes, de fizetős extrákkal rendelkező modelljével tarolt a piacon, ugyanakkor a tavaly bevezetett Max nevű ajánlatra is megnőtt a kereslet – nyilatkozta Matt Skaruppa, a vállalat pénzügyi igazgatója.
A cég rekordösszegű, 191 millió dolláros összbevételt jelentett az elmúlt év utolsó negyedévére, ami 51 százalékos növekedést jelent. A fizető felhasználók száma közel 60 százalékkal, 6,6 millióra nőtt az időszakban. A vállalat napi aktív felhasználói száma, benne az ingyenes változatot használókkal közben 65 százalékkal, a havi aktív felhasználók száma pedig 46 százalékkal nőtt meg.
„A legtöbb kulcsfontosságú mérőszám lenyűgöző, ezért a pozitív tőzsdei reakció... A bevétel, a felhasználók és az előfizetők száma is nagymértékben emelkedett” – magyarázta Dan Coatsworth, az AJ Bell nevű vállalat befektetési elemzője.
A cég eredményességét nagymértékben segítette a jól kiválasztott logó, a Duo nevű zöld, csőrös kabala állatka. Duo saját életet él a TikTokon, ahol nagyon népszerűek a videói, és már elérték az 54 millió megtekintést.