eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Mark Zuckerberg, a Facebook internetes közösségi portál társalapítója és vezérigazgatója 2021. október 28-án bejelenti, hogy a Facebook új neve Meta lesz. Zuckerberg szerint a Facebook márkanév jelenleg egy termékhez, a közösségi oldalhoz kapcsolódik, de reméli, hogy idővel egy metaverzumot működtető cégnek tekintik majd őket az emberek.
Nyitókép: MTI/AP/Eric Risberg

Hatalmasat esett a Meta a Facebook váratlan adatai miatt

Az elmúlt 18 évben folyamatosan nőtt a napi aktív felhasználók száma, de most ennek is vége. Ám csak részben ennek hatására veszített nagyot a piaci tőkeértékéből a Facebook anyavállalata.

Kiadta friss negyedéves jelentését a Facebook-anyacég Meta Networks, és a vállalat közlése szerint 2021 utolsó három hónapjában csökkent a közösségi oldalon a napi aktív felhasználók (daily active users, DAUs) száma. Ilyesmi a Facebook 18 éves története során még nem történt – írja a hvg.hu.

A Meta szerint 2021 utolsó negyedévében 1,929 milliárdan voltak aktívak napi szinten a Facebookon, míg az azt megelőző, harmadik negyedévben ez a szám 1,930 milliárd volt. A legalább havi egyszer belépők száma (MAU) viszont december végén 2,91 milliárd fő volt, ami 4 százalékos növekedést jelent éves szinten.

A jelentés szerint a közösségi oldal bevételnövekedése is lelassult, mert a hirdetők már kevesebbet költöttek náluk a tavalyi év utolsó három hónapjában. Mark Zuckerberg ehhez még azt is hozzátette, hogy a közönségük, főleg a fiatalabb korosztály elhagyta a Facebookot a rivális TikTok és YouTube kedvéért.

Közben a Meta nyeresége is csökkent, az 8 százalékkal. A cég adózás utáni eredménye 10,285 milliárd dollár, részvényenként 3,67 dollár volt a december végével záródott három hónapban, szemben az előző év azonos időszakában elért 11,219 milliárd dollárral, részvényenként 3,88 dollárral. Viszont a vállalat bevétele 20 százalékkal, 33,671 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbi 28,072 milliárd dollárról. Ezen belül a reklámbevételek 27,19 milliárd dollárról 32,64 milliárd dollárra emelkedtek.

A cég becslései szerint a világon körülbelül 2,82 milliárd ember használja naponta a Facebookot, az Instagramot, a WhatsApp-ot vagy a Messengert, és körülbelül 3,59 milliárd ember havonta legalább egyszer. Ezek a számok éves összevetésben 8, illetve 9 százalékkal nőttek.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×