Infostart.hu
eur:
385.06
usd:
327.57
bux:
110022.83
2025. december 15. hétfő Valér
Párizs, 2017. december 8.Toto Wolff, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokságban szereplő Mercedes csapat osztrák csapatfőnöke egy Párizsban tartott sajtótájékoztatón 2017. december 8-án. (MTI/EPA/Etienne Laurent)
Nyitókép: MTI/EPA/Etienne Laurent

Valtteri Bottasék balesete az autófejlesztést is befolyásolhatja a Mercedesnél

Toto Wolff csapatfőnök szerint a totálkártól tartanak a leginkább.

Toto Wolff, a Forma-1-es világbajnoki címvédő Mercedes csapatfőnöke szerint versenyzőjük, Valtteri Bottas, valamint a williamses George Russell vasárnapi balesete befolyásolhatja az idei versenyautó további fejlesztését.

Az osztrák szakember azt mondta, számukra "egyáltalán nem szórakoztató az egész helyzet", Bottas Mercedese ugyanis csaknem totálkárosra tört, ami Wolff szerint a költségvetési korlátozások bevezetése közben "egyáltalán nem az, amire szükségünk van."

"Szigorúan be vagyunk határolva a meghatározott költségvetésen belülre, ezért a totálkártól tartunk a leginkább, mert előfordulhat, hogy ez csökkenti a fejlesztési lehetőségeinket" – jelentette ki a csapatfőnök.

Bottas és Russell az imolai Emilia Romagna Nagydíj 34. körében ütközött össze, miután a célegyenes végén a Williams brit versenyzője megpróbálkozott egy előzéssel, azonban a manőver közben megcsúszott, és több mint 300 kilométer/órás tempónál keresztbe fordult, felöklelve és a falnak sodorva Bottas Mercedesét. A balesetben egyik versenyző sem sérült meg, de láthatóan mindketten dühösek voltak egymásra, később a versenybíróság egyiküket sem büntette, versenybalesetnek nevezve az esetet.

Toto Wolff a futam után azt mondta, el fog beszélgetni Russell-lel, aki tavaly Bahreinben beugróként helyettesítette az akkor koronavírusos Lewis Hamiltont a Mercedesnél. Russellt a címvédő és hétszeres világbajnok Hamilton utódjaként, vagy következő csapattársaként tartják számon.

"Az egész helyzetnek nem kellett volna megtörténnie. Vallterinek rossz volt az első 30 köre, más esetben nem is lett volna ott, ugyanakkor George-nak abba a manőverbe nem kellett volna belekezdeni, mert az aszfalt akkor még nem volt teljesen száraz" - foglalta össze az álláspontját Wolff, aki szerint Russell úgy vállalt nagy kockázatot, hogy tudta, egy Mercedes van előtte. "Egy fiatal versenyzőnek a fejlődése során soha nem szabad elfelejtenie a globális perspektívát, úgyhogy azt hiszem, még neki is bőven van mit tanulnia".

Wolff vasárnap a Sky Sports televíziónak azt mondta, beszélt Russell-lel a versenyző jövőjét illetően.

"Mondtam neki, hogy ha jó munkát végez, akkor egyszer a Mercedesben ülhet, de ha nem megfelelő, amit csinál, akkor mehet a Renault Clio Kupába. Most az utóbbihoz vagyunk közelebb" - nyilatkozta az osztrák szakember.

A vasárnapi futamot Max Verstappen (Red Bull) nyerte, Hamilton második lett, míg Bottas nyolcadikként rajtolva végig a 8-9. helyen haladt, amíg össze nem ütközött Russell-lel.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A kormány oldalára társadalmi egyeztetésre feltöltött rendelettervezet egy zöldtöltés-igazolási rendszert vezetne be 2026-tól. Az elképzelés lehetővé tenné, hogy a nyilvános elektromosautó-töltőkön eladott villamos energiát, ha megújuló forrásból származott, akkor igazolások formájában elszámolják a közlekedési megújulóenergia-célok teljesítéseként. Az új rendelet egyik legfontosabb hatása az lehet, hogy versenyt teremt a különböző elszámolási megoldások között - ez pedig új optimalizációs lehetőséget jelentene a hazai üzemanyag-forgalmazó óriás, a Mol számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×