Wéber Gábor szerint nem kérdés, hogy Lewis Hamilton a Mercedesnél folytatja, legfeljebb az, hogy mennyi időre ír majd alá, és mit fog tartalmazni a szerződése. Az elhúzódó tárgyalások feltehetően nem elsősorban a pénzösszegekről szólnak, tekintve, hogy a brit pilóta eddig is az F1 legjobban fizetett versenyzője volt, ami a jövőben sem fog változni, főként miután a hetedik világbajnoki címet is behúzta, számtalan abszolút rekordot megdöntve.
„Az aranytojást tojó tyúkot nem nagyon szokták levágni a Forma–1-ben sem”
– mondta a televíziós kommentátor, és emlékeztetett, a Mercedes istálló ráadásul teljesen különálló cég az anyagyártól, még ha az ezer szállal is kötődik hozzá. Ma már három fél egyenlő részben tulajdonolja, a Mercedes mellett Toto Wolff és az INEOS. Így minden kiadásuk és bevételük a cégen belül keletkezik, és ebből kell kihozniuk a teljes versenyeztetést, valamint a pilóták fizetését. Ráadásul az Angliában bejegyzett kft. nyereséges, így lényegében azt csinál a pénzével, amit csak akar, főként miután a Mercedesnek egy fillért sem kell beletennie a vállalkozásba, legfeljebb különféle marketing költségei vannak. De például a csapat fizet a motorokért, tehát nem arról van szó, hogy ingyen kapnák azt a Mercedestől. Mindez pedig egy remek szimbiózis.
A fentiek értelmében tehát
nem nagyon elképzelhető, hogy Toto Wolff és Lewis Hamlilton tárgyalásába nagyon beleszólnának felülről,
pláne hogy a csapatfőnöknek ugyanolyan szava van már, mint a gyári részlegnek, vagy akár az INEOS-nak.
A 2021-es szezonban nem fognak a fejük tetejére állni az erőviszonyok – mondta Wéber Gábor. Nem gondolja, hogy például a Ferrari annyit tudott volna javítani az idei motorján, hogy beleszólhasson az élmezőny csatájába, így továbbra is Red Bull–Mercedes lesz. Hogy ez mennyire lesz éles küzdelem, minden évben nagyon kérdéses, rendszerint utóbbi rendkívül erősen kezdi a szezont, a Red Bull pedig csak később tudja a Mercedest „megkergetni”.
Utol azonban még sohasem sikerült érnie a Mercedest, ami elsősorban motorikus okokra vezethető vissza, bár sokszor nemcsak erről szól a hátrány: a tavalyi év első harmadában-felében például az autó vezethetősége sokkal rosszabb volt a Red Bullnál. Ezért az idei minimális szabályváltozásokon sok múlhat, hogy mennyire képesek közel tartani egymáshoz a mezőnyt - tette hozzá.