Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője (k) ünnepel a trófeával a győzelmi emelvényen, miután megnyerte a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamát a Yas Marina versenypályán 2019. december 1-jén. Balról a második helyezett Max Verstappen, a Red Bull holland, jobbról a harmadik helyen végzett Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője.
Nyitókép: MTI/AP/Luca Bruno

Ezért tette oda magát Hamilton a szezonzárón tét nélkül is

A szakértő szerint abu-dzabi futamgyőzelmével a Mercedes hatszoros világbajnoka már a 2020-as riválisoknak üzent, illetve célba vette Michael Schumacher sportágtörténelmi rekordját is.

Lewis Hamilton már friss hatszoros világbajnokként is nagy fölénnyel nyerte a szezonzáró Formula-1-es Abu-dzabi Nagydíjat. A brit pilótával ezúttal a másodikként célba érő holland Max Verstappen sem tudta tartani a lépést, a Ferrarinak pedig esélye sem volt a közelébe kerülni.

"Ez Hamilton szemszögéből nézve azért kifejezetten jó, mert a szezon második fele eléggé vegyes képet mutatott,

többen is a nyakára nőttek, de a végén így azért megmutatta, hogy ő az úr a háznál,

és ennél jobban nem is lehet zárni egy olyan évet, ami az ő abszolút sikerével zárult. Mindez közben már hadüzenet is 2020-ra, hogy bárki, aki a világbajnoki címet kinézte magának, kösse fel a nadrágot, mert ő még itt van" - elemzett az InfoRádióban Vámosi Péter, a Racingline.hu főszerkesztője.

A most vasárnapi, szezonzáró futamgyőzelmet a szakértő "klasszikus" győzelemnek titulálta, ahol a győztes mindent megnyert, amit meg lehetett: övé volt az első rajtkocka, a futamgyőzelem és a plusz pontot jelentő leggyorsabb kör is.

A Ferrarinál a taktika már az időmérőn sem működött, a futamon pedig kikapott a Red Bull-os Max Verstappentől, sőt Sebastian Vettel (Ferrari) még Valtteri Bottas (Mercedes) mögött is végzett jócskán, az összetettben pedig Hamilton, Bottas, Verstappen lett az első három sorrendje, ferraris tehát nem fért fel az összetettbeli dobogóra. Ahhoz képest, hogy milyen erős volt a Ferrari bizonyos pályákon, és az időmérők nagyjából felén igen gyorsak is voltak, ez a maranellóiaknak nagy csalódás lehet. Erről Vámosi Péter azt mondta: "tovább megyek: 2008 óta kis túlzással

2008 óta kis túlzással lábon lövi magát a Ferrari,

pilótastratégiailag is, cserélgetnek világbajnokot világbajnokra, még Fernando Alonsóval sem jutottak dűlőre, és most Sebastian Vettel is küzd ezzel a teherrel. Michael Schumacher után ő is bizonyítani akar, de ebbe Alonsónak is beletört a bicskája. Tény viszont, hogy Charles Leclerc - pláne csapaton belüli újoncként - megmutatta, hogy bár a Ferrari ritkán nyúl fiatal pilótához, lehet fényesen bizonyítani a Ferrarinál, és végképp elnyerhette olyanok bizalmát, akik eddig nem hittek ebben."

Max Verstappenre kitérve elmondta, a 2020-as vb lesz az az alkalom, amikor a holland beírhatja magát a sportág történelemkönyvébe mint legfiatalabb világbajnok, és ő is lehet Vámosi Péter szerint az, aki megakadályozza Lewis Hamiltont Michael Schumacher hihetetlen rekordjának elérésében - utóbbi hétszeres világbajnokként fejezte be a versenyzést.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×