Az élen Raikkönen a rajt után megelőzte Hamiltont, Vettel pedig Ricciardóval csatázott nagyot a negyedik helyért. Ez utóbbi párharcban a verseny első körében oda-vissza előzte egymást a két pilóta, majd amikor a két autó összeért, Vettel alatt megpördült a Ferrari. A német pilóta Monza óta már harmadjára került többé-kevésbé hasonló módon a mezőny hátsó részébe.
A 18. helyről induló Verstappen és Vettel is folyamatosan előzgette a középmezőny autóit, a 7. körben a holland az ötödik, a német pedig a nyolcadik helyig tudott felzárkózni.
A verseny első szakaszában csak Hamilton tudott közel maradni Raikkönenhez, nagyjából két másodperces távolságból követette a címvédő a Ferrari versenyzőjét.
A 9. körben Ricciardo műszaki hiba miatt feladta a futamot. A Red Bull miatt virtuális biztonsági autós szakaszt rendeltek el, Hamilton pedig ezt kihasználta, és gumit cserélt.
Az angol pilóta a 3. helyre tért vissza, Vettel pedig egy újabb előzéssel már az 5. helyen haladt.
Bottas az első lehetséges pillanatban elengedte Hamiltont, aki ismét üldözőbe vette Raikkönent, és a 18. körre szinte ugyanott tartott, mint a virtuális biztonsági autós fázis előtt.
Hamilton tovább közelített, majd három körön át támadta Raikkönent, de megelőzni nem tudta. A finn pilóta Ferrariján a 22. körben cserélték le a gumikat, és az ötödik helyre tért vissza.
Verstappen Red Bullján is lecserélték az abroncsokat, a holland Raikkönen mögött folytathatta, de az egy körrel később kerékcserére kiálló Bottast az elévágással meg tudta előzni.
A 25. körben Raikkönen, majd a 27.-ben Verstappen is elment Vettel mellett, a négyszeres világbajnok Ferrarija alatt teljesen elkoptak a gumik, így ki is kellett jönnie a cserére, majd az ötödik helyen folytathatta Bottastól jócskán lemaradva.
A féltáv környékén az élen hosszú ideig 17 másodperc körül stabilizálódott Hamilton előnye Raikkönennel szemben, majd elkezdett fogyni a brit versenyző előnye, előbb lassabban, majd drasztikusabban.
18 körrel a vége előtt Hamilton autóján ismét le kellett cserélni a gumikat, és a brit a 4. helyre tért vissza. Raikkönen, Verstappen, Bottas volt a sorrend az első három helyen.
Hamilton jó két körrel később elment Bottas mellett, de az angol éllovas utána csak lassabban csökkentette hátrányát Raikkönnel és Verstappennel szemben. Nyolc körrel a vége előtt 1-1,5 másodpercre követték egymást az éllovasok, míg Vettel szinte utolérte Bottast.
Két körrel a vége előtt Hamilton megpróbálta megelőzni a magát kicsit elfékező Verstappent, de a csatát végül a holland nyerte, majd nem sokkal később Bottast megelőzte Vettel. Ezek nem a Mercedes pillanatai voltak.
Raikkönen nyert Austinban, 5,5 évvel és 113 versennyel legutóbbi futamgyőzelme után, Hamilton pedig már nem tudta újra megtámadni Verstappent a második helyért.
A következő versenyt Mexikóvárosban rendezik egy hét múlva, Hamilton előnye 70 pont Vettellel szemben, akinek csak egy futamgyőzelemmel lenne esélye megakadályozni a brit pilóta végső sikerét két futammal a vége előtt - de csak akkor, ha Hamilton legfeljebb nyolcadik lesz a Mexikói Nagydíjon.