A Magyar Vízilabda Szövetség nagyon komoly mérkőzésmennyiséggel dolgozik a mindennapokban, heti több száz mérkőzést kell a szövetség égisze alatt lebonyolítani - mondta az InfoRádiónak az új elnök, aki épp ezért a folyamatosság fontosságát is hangsúlyozta.
Vári Attila úgy látja, hogy fejleszteni kell, ahogy fogalmazott, XXI. századi szintre kell emelni az utánpótlásképzést.
Kitűnő szakembereink vannak, de meg kell támogatni a munkájukat azokkal a tudományos, technikai újításokkal, amelyeket a többi sportág már alkalmaz.
Példaként említette Vári Attila a táplálkozást és a regenerációt, illetve mindent, ami a modern edzéstudományt jelenti.
A szövetség új elnöke szerint központilag kell segíteni a különböző klubok, egyesületek munkáját azért, hogy legyen egy gerinc, egy fő irányvonal, amelybe azután mindenki belerakja a saját tudását, a saját olyan pluszát, ami például egy-egy régiót jellemez. Az alaplépéseknek azonban egységesnek kell lenniük, hogy a válogatott edzők már kész játékosokat kapjanak, ne kelljen újra az alapoknál kezdeniük - hangsúlyozta Vári Attila, aki szerint, ha nem kell korrekciót végezni a válogatott edzésén, az felgyorsítja, hatékonyabbá teszi a munkát.
Minőségi képzés kell
Nem lehet egyik pillanatról a másikra játékosokat képezni, ez több éves folyamat ugyanúgy mint az edzőképzés folyamata is - hangsúlyozta a szövetség új elnöke. A három olimpiai aranyérem után nagyon sok fiú jelent meg az edzéseken, de nem lett több edző. A hirtelen nagy növekedés Vári Attila szerint óhatatlanul a minőség rovására megy, ugyanakkor végre uszodák is létesülnek, ami nagyon fontos, hiszen ezt a létszámot megfelelő körülmények közt kell edzeni, az edzők munkáját pedig segítenie kell a szövetségnek.
A támogatási rendszer reformja
Vári Attila úgy látja, hogy nem a TAO-t, vagyis a társasági adóból adható támogatások rendszerét, hanem általában a támogatási rendszert kell átalakítani. Mint mondta, a TAO biztos alapot nyújt a fejlesztések megvalósításához, de mellette külön támogatásokkal kell ösztönözni a kis egyesületeket vagy egy-egy olyan eseményt, ami azután a minőségi képzést segíti.