Az utasok által a légitársaságoknak a repülőút lefoglalásakor, majd a járatra történő becsekkoláskor megadott összes adatot - koordinátákat, poggyászinformációkat, repülési útvonalakat, fizetőeszköz-információkat - tartalmazó PNR-rendszer célja, hogy kiszűrje az utasokra nézve potenciális veszélyforrásként számon tartott személyeket.
A belügyi tárca tisztségviselője a Le Figaro című francia napilap információit megerősítve azt mondta, első alkalommal a legforgalmasabb légikikötőnek számító Roissy-ra és a harmadik legforgalmasabbnak tartott nizzai repülőtérre korlátozódik a próba.
Hozzátette, céljuk, hogy 2016 végére az ország egész területére kiterjesszék az adatnyilvántartó rendszert és létrehozzanak egy teljesen működőképes hálózatot. A belügyi tárca elképzelése szerint így fokozatosan összekapcsolnák a francia repülőtereken megjelenő légitársaságokat.
A Le Figaro értesülései szerint a május végén lezajló teszt a légi forgalom mintegy negyven százalékát érinti, és az Air France, a Delta Airlines, az Air Transat, az Etihad, az Emirates, egy marokkói és egy további európai légitársaság vesz benne részt.
Néhány héttel korábban az európai uniós országok belügyminisztereinek tanácsa elfogadta a légi utasok adatainak kezeléséről szóló európai irányelvet, amelynek célja a terrorizmus és más súlyos bűncselekmények könnyebb megelőzése. A direktívát, amely arra kötelezi a légitársaságokat, hogy az uniós országok hatóságai számára adatokat szolgáltassanak az EU-ba beutazó és az onnan kiutazó utasokról, az egyes tagországoknak két éven belül kell átültetniük a belső jogba. Az összegyűjtött információt az EU-tagállamok egymás között szükség esetén megoszthatják.