David Robert Mitchell hirtelen vált ismertté, és népszerűvé a Cannes-ban bemutatott alacsony költségvetésű horrorfilmjével, a Valami követ című alkotással négy évvel ezelőtt. Most kapott pénzt, paripát, fegyvert, és leforgatta a Kaliforniai rémálom című filmjét. A szintén Cannes-ban bemutatott alkotás egy különös, parodisztikus elemekkel tarkított krimi, amelynek ajánlója „eszeveszett neo-noir lázálom”-ként aposztrofálja a történetet. A Kaliforniai rémálom nem nyűgözte le a kritikusokat, ám a hiányérzet mellett az alkotók rendkívüli fantáziáját és a mű egyediségét dicsérik.
A Halott pénzt, a hasfelmetszős gyilkos történetét és A pokolbólt is jegyző Albert Hughes ismét a testvérével közösen készítette el új filmjét. A húszezer évvel ezelőtt játszódó Alfa egy magára maradt, sérült ember és egy sebzett farkas különös barátságának, az állat megszelídítésének története. A kritikák egyöntetűen lenyűgözőnek találták a film látványvilágát, ám a történetvezetéssel korántsem voltak ilyen elégedettek.
Slender Man egy ijesztő internetes mémként született, és felhasználók sokasága gyarapította a gyerekrabló, arctalan fekete öltönyös alak rémtetteit, mígnem néhány évvel ezelőtt két tizenéves lány erre a karakterre hivatkozva késelte meg egy osztálytársát. Az ismeretlen rém magyar alcímmel ellátott amerikai horror filmben négy fiatal idézi meg slender man alakját, ám az események rövidesen kicsúsznak az irányításuk alól. A kritikusok egyöntetűen lehúzták az alkotást: a Hollywood Reporter szégyenletesen rossz forgatókönyvről ír, a többi lap pedig unalmas és jellegtelen filmként aposztrofálja Sylvain White rendezését.
Folytatódik a bankrablóból tanárrá lett Zeki Müller története. A Fák jú, Tanár úr! harmadik részében előkerülnek a szokásos kamasz-problémák: iskolai zaklatás, motiválatlan fiatalok, családi bántalmazás, ám az igen változó színvonalú poénok miatt összességében mindez nehezen értékelhető.