Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 14. vasárnap Szilárda
Az Elba Carola hídjának romja Drezdában 2024. szeptember 11-én, miután az éjjel az építmény egyik fele összedőlt. Senki sem sérült meg. A leomlott hídrészen a villamos-, a kerékpáros- és a gyalogosforgalom haladt.
Nyitókép: MTI/AP/DPA/Robert Michael

Drezdai hídomlás: még négyezer híd igényel azonnali felújítást Németországban

A drezdai Carola híd katasztrófája felhívta a figyelmet arra, hogy a hidak felújításra szorulnak. Ráadásul minden hetedik, az illetékesek erről még rendkívüli térképet is készítettek.

Szeptember 11-én hajnalban omlott össze Drezdában az Elbán átívelő Carola-híd egy szakasza, amelyen a villamos-, a kerékpáros és a gyalogos forgalom haladt. Szerencse volt a szerencsétlenségben, hogy a katasztrófa nem követelt áldozatokat. A Carola-híd leomlása a német infrastruktúra szomorú szimbóluma – vélekedtek a történtek után szakértők, és az összes, 1980 előtt épült híd felülvizsgálatát szorgalmazták. Ezt sürgette a német városok és községek szövetsége, utalva a hidak és általánosságban az infrastruktúra rossz állapotára.

Rendszeresen ellenőrzi a szövetségi autópálya-üzemeltető társaság azokat a hidakat, amelyek forgalmas autópályák felett ívelnek át, ezt követően a hidak sajátos bizonyítványt, úgynevezett "kondíciófokozatot" kapnak, amely értékeli a stabilitást, a közlekedésbiztonságot és a tartósságot.

A hidak minőségi állapotát értékelő szövetségi hivatal szerint Németországban az autópályák feletti hidak közül mintegy száz felújításra szorulna. A tizenhat tartomány közül a rekordot Észak-Rajna-Vesztfália tartja, ahol húsz ilyen híd igényelne alapos renoválását.

A szövetségi közlekedési minisztérium pedig már korábban térképet készített az összes németországi hídról:

28 ezer híd ível át autópálya felett, és ezek közül minden hetedik, azaz négyezer felújításra szorul.

Szakértők ugyanakkor rámutattak arra, hogy a hídszerkezetek többsége a múlt század második felében épült, és mostanra jelentős mértékben megnőtt a nehéz szállítmányok száma, nőtt a járművek össztömege, illetve nőtt a tengelyterhelés is. A német autóklub, az ADAC szakértője szerint sok hidat egyszerűen nem a mai extrém terhelésre terveztek.

A különösen problémásnak tartott hidakat a következő években újítják fel, ehhez csak 2025-ben legalább másfél milliárd euróra lesz szükség.

Címlapról ajánljuk

Magyar Péter a Várban: a hatalom egy szörny

„Lehet, hogy Tuzson Bence igazságügyi miniszter ráér, lehet, hogy Sulyok Tamás államfő ráér, lehet, hogy Orbán Viktor miniszterelnök ráér, de ezeknek a gyerekeknek nincs több idejük, nem akarnak még több karácsonyt félelemben élni! Ezeket a gyerekeket most is bántják, most vannak veszélyben!” – fogalmazott a Tisza Párt támogatóinak sokasága a Sándor-palota előtt Magyar Péter.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Új amerikai időszámítást hirdetett Donald Trump – Feje tetejére állt az eddigi világrend, de mi jön ezután?

Új amerikai időszámítást hirdetett Donald Trump – Feje tetejére állt az eddigi világrend, de mi jön ezután?

Múlt csütörtökön a második Trump-adminisztráció nyilvánosságra hozta a várva-várt nemzetbiztonsági stratégiáját. A hivatalos dokumentumot, mely számottevően eltér még az első Trump-elnökség alatti elődjétől is, leginkább Európában fogadták megrökönyödéssel: egymás után jelentek meg a "nyugati szövetség felbomlását", illetve a "NATO elpusztítását" jövendölő elemzések. A nemzetbiztonsági stratégia kétség kívül pellengérre állítja az öreg kontinenst, miközben más államok, mint például Kína, Oroszország és a közel-keleti olajmonarchiák bőven válogathatnak a szívüket melengető részletekből. Megnéztük, hogy a korábbiakhoz képest hogyan határozza meg saját nemzetközi szerepvállalását a Fehér Ház, ez milyen következményekkel járhat, és mennyire alkot koherens egészet az új amerikai világkép. Nem kellett sokáig keresni az első logikai bukfencet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 13. 19:37
×
×
×
×