Infostart.hu
eur:
385.06
usd:
327.57
bux:
110022.83
2025. december 15. hétfő Valér
Az Elba Carola hídjának romja Drezdában 2024. szeptember 11-én, miután az éjjel az építmény egyik fele összedőlt. Senki sem sérült meg. A leomlott hídrészen a villamos-, a kerékpáros- és a gyalogosforgalom haladt.
Nyitókép: MTI/EPA/Christian Essler

Újabb rész omlott le a drezdai Carola-hídról – versenyt futnak az idővel mentést végzők

Vasárnapra el kellene bontani a szerdán leomlott hidat, mert érkezik az árhullám az Elbán.

A Carola-híd a szászországi főváros, Drezda egyik fő közlekedési ütőerének számított. Ez azonban már a múlté, az Elbán átívelő híd egy 100 méteres szakasza ugyanis szerda hajnalban leomlott. Az ok egyelőre még nem ismert, a hatóságok szerint az azonban szinte teljes mértékben kizárt, hogy külső beavatkozás történt volna. A híd menthetetlen, meg is kezdődött hivatalos bontása. Ezt megelőzően azonban egy további hídrész magától omlott a folyóba.

Az illetékesek egy nappal a történtek után csütörtökön az esti órákban kezdték a bontást. A munkálatok közben ugyanakkor péntekre virradóan a híd egy másik szakasza az elsőhöz hasonlóan leomlott. Az ellenőrzött és elkerülhetetlen bontás az esti óráktól tulajdonképpen már folyamatban volt, amikor az éjszaka folyamán az újabb omlás történt. Beszámolók szerint mindez még inkább megnehezítette a bontók munkáját, ami amúgy sem könnyű az ítéletidő miatt.

A feladat kettős, egyrészt a hivatalos bontás mellett rohamléptekben van szükség a folyóba zuhant hídmaradványok eltávolítására. A határidő vasárnap este, a rendkívül heves esőzések miatt akkorra várják ugyanis az Elba tetőzését, illetve áradását. Fogy az idő – fogalmaztak a hatóságok, utalva arra is, hogy az Elbában lévő törmelék a közelgő árvíz esetén veszélyt jelenthet.

A tűzoltóság szóvivője nem zárta ki azt sem, hogy a híd további részeinek omlása következhet be. A beszámolók szerint csütörtök este két egymást követő "hivatalos" robbantással kezdték a munkát. Az elsővel a villamosvágányokat és a távhővezetékeket vágták szét, majd felrobbantották. A második robbantás nem sokkal éjfél előtt történt, amely már tényleges bontást jelentette.

Szerdán a híd azon része omlott össze, amelyen a villamos-, a kerékpáros- és a gyalogosforgalom haladt. A katasztrófa nem követelt áldozatokat, ami annak köszönhető, hogy az omlás hajnalban következett be. Értesülések szerint az utolsó villamos tíz perccel a katasztrófa előtt ment át a hídon.

A belvízi szállítás a történtek miatt egyelőre teljesen megbénult. A "feladatot" átmenetileg vonatok és teherautók végzik. A hidat 1967 és 1971 között építették.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bendarzsevszkij Anton: Ukrajna csak a NATO-tagságról mondana le, de arra nem is volt reális esélye

Bár az áprilisi és az augusztusi tárgyalások nem hoztak valódi áttörést, most ígéretesnek tűnnek a fejlemények. Ukrajna biztonsági garanciák mellett hajlandó lemondani a NATO-tagságról. Ezt Volodimir Zelenszkij ukrán elnök jelentette be, mielőtt vasárnap Berlinben tárgyalóasztalhoz ült az Egyesült Államok kormányzati delegációjával.

Ondré Péter: a minőségi hal egyáltalán nem olyan elérhetetlenül drága, mint ahogy sokan mondják

Az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az InfoRádióban arról beszélt, hogy bár most már több halat esznek a magyarok, a fogyasztás még mindig rendkívül alacsony, és az egész éves fogyasztás harmada az advent időszakra korlátozódik. Pedig EU-s szinten két halfajta tenyésztésében és feldolgozásában is élen járunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A hétvégén megjelent szabályozással forgatná fel az üzemanyagpiac játékszabályait a kormány - jön a ZÖTIR

A kormány oldalára társadalmi egyeztetésre feltöltött rendelettervezet egy zöldtöltés-igazolási rendszert vezetne be 2026-tól. Az elképzelés lehetővé tenné, hogy a nyilvános elektromosautó-töltőkön eladott villamos energiát, ha megújuló forrásból származott, akkor igazolások formájában elszámolják a közlekedési megújulóenergia-célok teljesítéseként. Az új rendelet egyik legfontosabb hatása az lehet, hogy versenyt teremt a különböző elszámolási megoldások között - ez pedig új optimalizációs lehetőséget jelentene a hazai üzemanyag-forgalmazó óriás, a Mol számára is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×