eur:
401.59
usd:
371.93
bux:
92720.24
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
Nyitókép: OcaenGate

Két oka is lehetett a Titan összeroppanásának a szakértő szerint

Ryan Ramsey, a Királyi Haditengerészet egykori tengeralattjáró-kapitánya szerint mindkét esemény ugyanahhoz a végkifejlethez, a hajótest összeroppanásához vezetett.

A tengeralattjáró fedélzetén tartózkodó utasok meghaltak, amikor a Titanic roncsához több ezer méter mélybe igyekvő Titan néhány napja összeroppant.

Ryan Ramsey, az HMS Turbulent nukleáris támadó tengeralattjáró egykori kapitánya szerint az a Titan építésekor meghozott döntés, hogy a tengeralattjárók tervezésének szabványos módjait figyelmen kívül hagyják, ebben az esetben öt ember halálát okozta - írja a Sky News.

Az egykori tengeralattjáró-kapitány feltételezése szerint két dolog történhetett:

  • a kívülről 17 csavarral lezárt ajtón keletkezhetett sérülés, ami a hajótest összeroppanását okozta;
  • maga a hajótest volt valahol hibás, és a mélybe süllyedve a nyomástól megtört, ami ugyanazzal az eredménnyel járt.

Arról, hogy vajon a Titan vakmerő szerkezeti megoldásai okozták-e a tragédiát, Ramsey a következőket mondta:

"Inkább úgy fogalmaznék, hogy hatalmas kockázattal jár az ilyen típusú tengeralattjárók építésére vonatkozó szabványos módszerek figyelmen kívül hagyása az innováció érdekében, és ebben az esetben ez a kockázat emberéletek elvesztésében realizálódott."

Ramsey úgy véli, az iparág valószínűleg szigorítani fogja a szabályozást, bezárva a kiskapukat. Úgy véli, le kell vonni a megfelelő tanulságokat, de még sok a megválaszolatlan kérdés a Titan ügyében.

"Igyekeznek összegyűjteni a maradványokat, és eldönteni, hogy a nyomás alatti hajótest roppant-e össze, vagy a nyílásnál keletkezett a baj" - mondta el. Úgy véli, bármi is legyen a vizsgálat eredménye, az valószínűleg visszaszorítja az extrém turizmust.

"A tenger kiszámíthatatlan, minden tengeri tevékenységnek vannak kockázatai. Ez a terület voltaképpen kevésbé felfedezett, mint az űr, és olyan szerkezetekben merülnek le a mélybe, melyek összetettebbek egy űrhajónál" - fejtette ki.

Ramsey minden áldozat családjának részvétét fejezte ki, és úgy fogalmazott,

nem kellene több turisztikai merülést végrehajtani a Titanic roncsaihoz.

"Végső soron ez egy temető, ahol békének kellene lenni" - fogalmazott.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Süth Miklós: valóban Pakisztánból került Kisbajcsra a száj- és körömfájás vírus

Süth Miklós: valóban Pakisztánból került Kisbajcsra a száj- és körömfájás vírus

Azt egyelőre nem sikerült megállapítani, hogy miként került hozzánk Pakisztánból a ragadós száj- és körömfájás vírusa – mondta az InfoRádióban Süth Miklós, az Állatorvos-tudományi Egyetem stratégiai rektorhelyettese. A korábbi országos tisztifőorvos szerint már most, a két telep fertőzése után sokmilliárdos kárról van szó. A levéli telepen alkalmazott vakcinázás jelentőségéről is beszélt.

Nyugdíjkiegészítést fizet a kormány a magas infláció miatt

A szerdai kormányülésen elhangzottakról tájékoztatott Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. A legkisebb településen élők számára külön döntések születtek az ülésen, ezekről külön bejelentéseket tett Gyopáros Alpár kormánybiztos. Sok újságírói kérdés irányult a miniszterelnök március 15-ei beszédére és a jegybanknál zajló vizsgálatra.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

A szárnyaló évek után úgy tűnik, eljött a szűk évek időszaka a hazai építőipar, a megrendelések, a beruházások és a kivitelezések számára. De mit lehet és mit kell tennie a szektor szereplőinek azért, hogy a nehezebb éveket is sikerrel vegyék, és a következő nagy felívelési szakaszra ne összeesve, hanem megerősödve álljanak a rajtvonalnál? Hogyan lehet növelni a hatékonyságot? Milyen állami szerepvállalásra van szükség? A Portfolio Építőipar 2025 konferencián többek között erről beszéltek az ágazat szakértői.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×