Mint arról az Infostart is beszámolt, a 20 féle módon, állítólag katonai delfinekkel is védett Krími híd egy szakasza beomlott, miután – orosz közlés szerint – egy teherautó felrobbant rajta. A vizsgálatot folytató orosz hatóságok friss közlése szerint legkevesebb három ember halt meg a balesetben (korábban nem érkeztek hírek áldozatokról). Az áldozatok a robbanáskor járműveikkel együtt a vízbe zuhantak. A kárfelmérés továbbra is folyamatban van.
Az incidens a hídnak a Tamany-félsziget felőli útszakaszán történt. A járműforgalmat leállították és megkezdődött a kompforgalom újraindításának előkészítése a Kercsi-szorosba.
Órákon át álltak a Moszkvából és Szentpétervárról Szimferopolba tartó legközelebbi vonatok is, miután megsérült a vasúti pálya.
Frissítés: Szergej Akszjonov, a Krím vezetője késő délután bejelentette, hogy a közúti forgalom részlegesen újraindult a hídon. Később a félszigetről Oroszországba járatokat közlekedtető vasúttársaság közölte, hogy az első vonatok is elindultak a híd érintésével Moszkva és Szentpétervár felé.
Az oroszországi rendkívüli helyzetek minisztériuma szombat délután közölte, hogy a robbanásban kigyulladt vasúti szerelvény üzemanyagtartályainak tüzét sikeresen eloltották.
- A presztízsberuházásként kezelt, a Krímet az orosz gazdaságba integráló 19 kilométeres híd a leghosszabb ilyen átkelő Európában.
- A Kercsi-szoros két partja közötti létesítményen napi 40 ezer gépkocsi és 47 vonat haladhat át. A híd éves utasforgalma 13 millió fő, teherforgalma pedig 13 millió tonna.
- A Krímet a 2014-ben megtartott helyi népszavazás eredményére hivatkozva csatolták Oroszországhoz. Az ENSZ-tagállamok túlnyomó többsége nem ismeri el ennek legitimitását.
⭕️?? #UkraineRussiaWar : The moment of the strike on #Crimea bridge. The strike took place at 06:00 AM pic.twitter.com/VONAElBNUy
— ?-???? (@L_Team10) October 8, 2022
⭕️?? #UkraineRussiaWar :New footage from the #Crimea bridge. It must be moments after the strike pic.twitter.com/pKvccYePaR
— ?-???? (@L_Team10) October 8, 2022
Az ukrajnai helyzetről és az uniós szankciókról legutóbb Deák András a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóintézet tudományos főmunkatársa, Mészáros Zoltán délvidéki tanár, történész, valamint Tálas Péter, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóintézetének igazgatója beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában.