eur:
411.06
usd:
395.16
bux:
79341.72
2024. november 22. péntek Cecília
Alacsony a forgalom az egyik frankfurti autópályán a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások miatt 2020. május 6-án.
Nyitókép: MTI/AP/Michael Probst

Jöhetne a teljes európai útdíjrendszer

A tervet a német közlekedési miniszter forszírozza.

Andreas Scheuer tárcavezető még ebben az évben, a német uniós elnökség idején elfogadtatná azt a tervezetet, amelynek alapján egész Európában bevezetnék az útdíjrendszert – írta a hvg.hu a Reuters beszámolója alapján.

Az elgondolás szerint szinte minden járműnek fizetnie kellene 2029-től, az az autóbuszokat és a kisbuszokat kivéve. Az autópálya-díjakat a megtett távolság és a jármű típusa alapján számítanák fel.

Scheuer azt szeretné elérni, hogy a németek részéről már szerdán elfogadják a tervezetet.

Az Európai Unió legtöbb más országával ellentétben Németország egyelőre nem alkalmaz útdíjakat, adók útján tartja fenn a közlekedési infrastruktúrát. Az ország többször megpróbált a német autópályákat használó külföldiek esetében útdíjat bevezetni, ám az Európai Legfelsőbb Bíróság úgy döntött, a lépés sérti az Európai Unió szabályait, mert diszkriminálja a külföldieket.

Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

Megjelentek a biztosítói extraprofitadó részletei: sok állampapírt kell venniük, hogy jól járjanak

A szektor egésze szempontjából kedvezően változik 2025-ben a biztosítók extraprofitadójának (hivatalos nevén pótadójának) a szabályozása: bár a kulcsok módosításával egyes biztosítók jól, mások rosszabbul járhatnak, ha képes lesz a szektor 150-200 milliárd forinttal növelni állampapír-állományát, akkor ennek 30%-ával, vagyis mintegy 50-60 milliárd forinttal csökkentheti extraprofitadóját. A továbbra is élő másik különadóval, a biztosítási adóval együtt 213 milliárd forintot remél a kormány jövőre a szektortól.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×