eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Genf, 2018. március 6.Az új PAL-V Liberty repülő autó a Genfi Nemzetközi Autószalon sajtónapján, 2018. március 6-án. A 88. Genfi Nemzetközi Autószalon március 8-án nyílik. (MTI/EPA/Martial Trezzini)
Nyitókép: MTI/EPA/Martial Trezzini

Repülőautókra készítik fel a japán KRESZ-t

Japánban, a jövőre készülve új közlekedési szabályokat alkotnak a repülő autók számára. Erre a japán kormány adott utasítást, amikor fejlesztőkből és hivatalnokokból álló testületet állított fel a feladatra.

Új "KRESZ"-t alkotnak Japánban – a repülő autók közlekedési szabályait. A technológiai fejlesztéseiről ismert távolkeleti országban már a Szárnyas Fejvadász, az Ötödik Elem és más futurisztikus filmekben látható jövőre készülnek, ahol a felhőkarcolók között cikázva közlekednek a járművek.

A japán kormány fejlesztőkből és minisztériumi illetékesekből álló tanácsa még az idén összeül, hogy kidolgozza az autók következő nemzedékének közlekedési szabályait és szabványait. Japán

a 2020-as olimpia idején már be is akarja mutatni a repülő kocsikat és 2023-ra már üzembe is állítaná az első ilyen járműveket.

Az állami és magántőkét bevonó projektet a tokiói kormány kabinetfőnöke Szuga Josihide jelentette be és sürgette, hogy „új játékosok csatlakozzanak” a tervekhez. A Japan Times című lap szerint ezzel burkoltan bírálta a hagyományos hazai autógyártókat, amiért kevés energiát fektetnek az ilyen kocsik fejlesztésébe.

Mint elmondta, a repülő autókat először a szigetország hegyvidéki területein vezetnék be vagy olyan esetekben, amikor távoli szigetekre kell utazni. Emellett természeti katasztrófák idején a mentőszolgálatok használnák azokat. A japán városok útjain gyakran dugók miatt vesztegelnek az autósok, annak ellenére, hogy sok városban többszintes autópályákon halad a forgalom.

A repülő kocsi technológiával már több startup cég foglalkozik, a legtöbb ilyen jármű egyelőre nagyméretű drónokra hasonlít, amelyek függőleges fel- és leszállásra is képesek. Miközben rohamléptekkel halad a fejlesztés, eddig kevés figyelmet fordítottak a biztonsági szabványokra és a közlekedési szabályokra. A most létrehozott testületben erről gondolkoznak majd a közlekedési, infrastrukturális, gazdasági és idegenforgalmi kormányszakértők és a fejlesztőcégek képviselői.

„A repülő autók kínálják az egyik megoldást az egyre nagyobb városi közlekedési problémákra és az utak megugrott fenntartási költségeire.

A felzárkózó országok gazdasági fejlődését közben az utak hiánya lassítja. A repülő kocsikkal egyrészt meg lehet oldani ezeket a gazdasági gondokat, másrészt hamarabb lehet eljutni A pontból B-pontba” – mondta Mori Riutaro, a nagojai székhelyű Cartivator repülőkocsi fejlesztő cég igazgatója. A vállalatban 30 mérnök dolgozik azon, hogy elkészüljön a 2020-as szoros határidőre az első repülő autó, amelyet Mori reményei szerint arra használnak majd, hogy meggyújtsák belőle az olimpiai lángot.

Nemcsak Japánban akarnak ugyanakkor repülő kocsikat építeni. A francia Airbus januárban tesztelt egy prototípust és 2023-ra ilyen járműveket akar üzembe állítani az Über taxicég technológiai vállalata is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×