Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

Több mint egy évszázad után leállt a termelés az egyik legrégebbi magyar csempegyárban

A termelés átkerült Romániába, így megszűnt a hazai burkolólapgyártás egyetlen korszerű üzeme.

Romániába költöztették a Zalakerámia Romhányban található üzemének gyártósorait. A nógrádi egységben megszűnt a termelés, már csak logisztikai feladatokat végzi itt a Zalakerámia Zrt. - írja a Magyar Kerámia Szövetség közleménye nyomán a sokszinuvidek.24.hu.

A vállalat romhányi gyárában, aminek jogelődje az 1922-ben a Lloyd Társaság által alapított Romhányi Építési és Kerámiagyár volt, szétszerelték a teljes technológiai sort, a berendezéseket pedig átszállították Romániába.

A Nógrád vármegyében található üzem 4,5 millió négyzetméter gyártókapacitással rendelkezett, és 2017-ben, 5 milliárd forint értékben egy új gyártósort is beüzemeltek, ám most befejeződött a termelés, a továbbiakban Romhányon csak logisztikai feladatokat látnak el.

A közleményben azt írják, a következő időszaktól a Zalakerámia Zrt. termelése a Tófeji gyáregységre korlátozódik. A magyar piac ellátása a Tófeji gyárból, valamint a szomszédos országokban lévő Lasselsberger gyártó üzemekből fog történni, többek közt abból az üzemből, ahová most a romhányi eszközök kihelyezésre kerültek.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×