Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.96
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Pixabay

Ipari rekord Romániában

Rekordszámú személygépkocsit gyártottak Romániában 2024-ben - írja a Ziarul Financiar.

A két romániai autógyártó, a Renault tulajdonában lévő Automobile Dacia és a Ford Otosan termelése 560 670 személygépkocsit tett ki, ami hozzávetőleg 9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Az Automobile Dacia 310 ezer gépjárművet gyártott, a Ford Otosan pedig 250 670 darabot. Utóbbi szintén abszolút rekordot jelent, a korábbi csúcsot a 2022-es 195 237 egység jelentette.

A Ford termelése csaknem 32 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg a Daciáé 4 százalékkal csökkent. A romániai autóipar termelése az elmúlt három év mindegyikében rekordot döntött.

2023-ban az Automobile Dacia SA volt a második legnagyobb romániai vállalat 26,01 milliárd lej (2149,7 milliárd forint) árbevétellel, míg a Ford Otosan a nyolcadik helyen állt 13,66 milliárd lejjel (1129 milliárd forint). A két vállalat évek óta a legnagyobb romániai exportőr.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×