eur:
398.6
usd:
365.82
bux:
89881.91
2025. március 19. szerda Bánk, József
BYD Atto 3 típusú elektromos autó márkajelzése a BYD autóátadó ünnepségén a Puskás Arénában 2024. február 23-án. A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai vállalat több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó óriásberuházással Szegeden épít gyárat.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Felpörög Kína, számos új autóipari üzemet építhetnek cégei Európában

A világ legnagyobb, autóipari alkatrészeket és berendezéseket beszállító vállalata, a Bosch szerint az elkövetkező években jelentősen fellendül a kínai autógyártók üzemépítési aktivitása Európában.

Az első fecskék már meg is jelentek. A kínai BYD például Magyarországon létesít üzemet. A Leapmotor pedig az Opel anyavállalatával, a Stellantisszal kötött szerződés keretében a lengyelországi Tichy üzem kapacitását készül haszonsítani. A Chery a spanyol EV Motors gyártóval közös vállalkozásban fog autókat gyártani a Nissan egykori barcelonai üzemében.

Stefan Hartung, a Bosch vezérigazgatója elmondta, hogy cége számára az importról a helyi gyártásra átálló kínai cégek jó üzletet jelentenek mind alkatrész beszállítóként, mind pedig üzemépítő kivitelezőként.

A német autóipar túlzott kínai függőségét kifogásoló kritikákról szólva Hartung rámutatott, hogy Kína mind Németország, mind egész Európa számára egyaránt nagyon fontos felvevőpiacot jelent. „A kölcsönös függőség egyáltalán nem rossz dolog” – fogalmazott, hozzátéve, hogy

„az egyoldalú függőség persze nem kedvező dolog, de az ellene való fellépésnek sem lenne szabad gazdasági elszigetelődéshez vezetnie”.

A Bosch nagy lehetőségeket lát India, a világ harmadik legnagyobb autópiacának a gyártói esetében is. Markus Heyn, a Bosch Mobility autóipari beszállítói üzletágának a vezetője szerint az indiai gyártóknál meredek növekedésre lehet számítani nem csak az ott elterjedt kisautók, de már a magasabb árfekvésű kategóriák esetében is. „A kínai gyártókhoz hasonlóan az indiai gyártók piaci részesedése is növekszik” – mutatott rá.

Címlapról ajánljuk
Csatát nyert Friedrich Merz, de máris megkérdőjelezik a leendő német kancellár szavahihetőségét

Csatát nyert Friedrich Merz, de máris megkérdőjelezik a leendő német kancellár szavahihetőségét

Heves parlamenti vita után megszavazta a Bundestag a kormánykoalícióra készülő konzervatív CDU/CSU és a szociáldemokrata SPD hosszú távú, a biztonság erősítését és gazdaság fellendítését, mindenekelőtt az elavult infrastruktúra fejlesztését célzó programját. A megvalósítás azonban nem ígérkezik könnyűnek.

Pletser Tamás: az amerikai–orosz alku része lehet az európai gázpiac felosztása is

A földgáz és a kőolaj árának kilátásairól, az azokat befolyásoló világpolitikai eseményekről, illetve Magyarország ezzel kapcsolatos helyzetéről is beszélt Pletser Tamás, az Erste olaj- és gázipari elemzője az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.19. szerda, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Amikor legutóbb ilyen történt, nagyon sok pénzt lehetett bukni az Nvidiával

Amikor legutóbb ilyen történt, nagyon sok pénzt lehetett bukni az Nvidiával

Nem az amerikai részvényekről szól az idei év, legalábbis eddig. Az elmúlt két év nagy emelkedésének motorjai is szenvednek, nem kivétel ez alól az Nvidia sem. A vállalat befektetőit a keddi nagy mesterséges intelligenciával kapcsolatos bejelentések sem igazán tudták megnyugtatni, ráadásul a grafikonon megjelent egy olyan alakzat is, ami után nagy esések következtek a múltban. Legutóbb 2022-ben, és 2018-ban is gyorsan lehetett sok pénzt bukni, amikor kirajzolódott ez az alakzat a grafikonon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×