Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Shopping cart, close up
Nyitókép: Getty Images/Kinga Krzeminska

Másutt is bevetették ezt a vérlázító "inflációellenes" trükköt

A Barclay's legfrissebb felmérése szerint a fogyasztók kétharmada szembesült azzal a kereskedelmi gyakorlattal, hogy egyes élelmiszergyártók csökkentették a termékek méretét, miközben az árak változatlanok maradtak vagy emelkedtek.

A Privátbankar a Grocery Gazette alapján azt írja, hogy a vásárlók 20 százaléka áttért a nagy kiszerelések vásárlására, és nem veszi tovább a kicsinyített termékeket Angliában. Az elmúlt két hétben számos népszerű márkás termék méretét csökkentették, köztük a Hellmann's majonézes üvegekét, amelyeket a Tescóban 800 grammosról 600 grammosra karcsúsítottak.

Az Arla Foods vajmárkája, a Lurpak nemrégiben 20 százalékkal csökkentette a vajtömbök méretét, így a 250 grammos kiszereléseket 200 grammra csökkentette a sózott, sótlan és light tömbváltozatokban.

A Barclay's megállapította, hogy májusban a fogyasztói kártyás költések éves szinten 3,6 százalékkal nőttek, ami kevesebb mint fele a legutóbbi 8,7 százalékos inflációnak - Nagy-Britanniában.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×