Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Electric car lithium battery pack and power connections.
Nyitókép: Prapass Pulsub/Getty Images

Fordulat: 500 milliárdos beruházásról beszéltek, most úgy tűnik, nem lesz belőle semmi

Bár Kistelek polgármestere tárgyalt egy esetleges akkumulátorgyárról a városkában, úgy tűnik, hogy egyelőre nem lesz belőle semmi.

A város polgármestere az ATV Híradójának elismerte, hogy volt szó egy akkumulátorgyár városba érkezéséről. Ennek előzménye, hogy a város közgyűlése januárban valóban döntött egy 12 hektáros terület eladásáról, 1500 Ft-os négyzetméteráron, ide települhetett volna a gyár. Erről az Infostart is írt.

A polgármester azt elárulta a képviselőknek, hogy korábban egy miskolci vállalkozással, az Európa-Center-Miskolc Kft.-vel tárgyalt a területről, azt pedig nem titkoltak, hogy ez a cég egy „kínai-koreai befektetőnek” keres megfelelő helyet. A befektetőnek pedig olyan terület kell, ahol ki lehet elégíteni egy majdani gyár meglehetősen magas víz- és energiaigényét.

A képviselők január végén azt a tájékoztatást kapták még, hogy "a cég jelen tudás szerint egy 500 milliárd forintos beruházást akar idehozni.”

Hétfőn azonban már azt mondta a polgármester:

Kisteleken nem épül akkumulátorgyár, mert nem elég hozzá a jelenlegi elektromos kapacitás.

"Az MVM azt nyilatkozta, hogy 5 éven belül ki tud építeni egy alállomást, ami erre alkalmas, amire a beruházó cég azt mondta, hogy nekik legkésőbb 2,5 fél év, nekik túl hosszú idő, ennyit nem tudnak várni" – fogalmazott Nagy Sándor polgármester.

A területet tehát az Európa-Center-Miskolc Kft. vásárolta meg. A tévések keresték őket is, hogy megkérdezzék, milyen beruházót akarnak Kistelekre hozni, de közösségi oldaluk nem üzemel és megadott egyik telefonszám sem volt kapcsolható.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×