eur:
411.38
usd:
392.96
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A Mol által üzemeltetett INA-benzinkút az M7-es autópályánál, Zalakomár közelében. A horvát kormány mégsem módosította az INA olajtársaság - amelyben a Mol 47,26 százalékos tulajdoni hányadával a legnagyobb részvényes - privatizációjával kapcsolatos törvényt, a kabinet megvárja a részvényfelvásárlásokkal kapcsolatban indított, Szlovákiára, Magyarországra és Ciprusra is kiterjedő ügyészségi vizsgálat eredményét.
Nyitókép: MTI/Varga György

Közölte a Mol, hogy mi az üzemanyaghiány elsődleges oka

A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, most ez hiányzik.

A kormány közölte, ahhoz, hogy a benzinárstop január elseje után is fennmaradjon, két feltételnek kell teljesülnie: egyrészt Oroszországból továbbra is zavartalanul kell jöjjön hozzánk a kőolaj, másrészt a Mol százhalombattai finomítója is teljes kapacitáson működjön.

A százhalombattai üzemben a nyár közepe óta karbantartás zajlik, és Mol a novekedes.hu érdeklődésére közölte: a Dunai Finomítóban továbbra is szakszerű körülmények között zajlanak a karbantartási munkák és az újraindításhoz szükséges munkálatok. Jelenleg csökkentett, 50-55 százalékos kapacitással üzemel, a sikeres újraindítás után pedig ütemezetten tud visszaállni a teljes gyártási kapacitásra.

"Folyamatosan optimalizáljuk a készleteinket, és átmeneti korlátozásokat vezetünk be, hogy az ország minden pontjára tudjunk a működéshez elegendő üzemanyagot szállítani.

Ezen a héten részleges termékhiány a hálózatunk 25 százalékában jelentkezett,

de töltőállomásaink üzemelnek, a tankerautóink pedig folyamatosan úton vannak” – jelezte a társaság.

A Mol azt is jelezte, hogy a háborús helyzet és az uniós szankciók növelik az ellátásbiztonsági kockázatot az egész régióban. A jelenlegi üzemanyaghiány első számú oka, hogy nincs elég importtermék a magyar piacon. A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, jelenleg azonban ez az ellátás szinte teljesen eltűnt, és a Mol novemberben már a nagykereskedelmi piac 85 százalékát látta el.

Címlapról ajánljuk
Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

Kalas Vivien Várhelyi Olivér uniós biztosi jelöléséről: kompromisszumos megoldás született

A magyar uniós biztosjelölttől elvett szakterületek közül kettő az egészségügyi válságkezeléshez, egy pedig a szexuális és reprodukciós jogokkal kapcsolatos hatáskörhöz kapcsolódik – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Európa Stratégia Kutatóintézetének főreferense. Kalas Vivien szerint az új Európai Bizottságtól nem igazán várhatók nagy változások, talán az ECR képviselőcsoport hozhat be új gondolatokat a mindennapos munkába.

Kaiser Ferenc: az oroszoknál maradhatnak az elfoglalt ukrajnai területek, de ez rablóháborút legitimálna

Békekötés nem várható, maximum tűzszünetet lehet elérni Ukrajnában, ami viszont nem biztos, hogy elég lesz az Egyesült Államoknak – mondta az InfoRádióban a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense arra reagálva, hogy egyes források szerint Vlagyimir Putyin tárgyalna az ukrajnai fegyverszünetről Donald Trumppal. Kaiser Ferenc szerint ha elapadnak a nyugati támogatások, akkor egész Ukrajna elveszhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

Adóemelésre készülnek, azélsőséges lépésre szánta el magát a Ryanair

A Ryanair légitársaság azzal fenyegetőzik, hogy január 1-jétől leállítja tíz francia regionális repülőtér kiszolgálását, ha a 2025-ös költségvetésbe a kormány beleírja a légiközlekedési ágazat fokozottabb megadóztatását. A rendelkezést csütörtökre virradóra jóváhagyta a francia nemzetgyűlés, de a költségvetési tervezet végleges változatát még nem fogadták el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×